۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83298948
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری فیلیپین، كانادا را تهدید به جنگ كرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فیلیپین كه از قصور كانادا در حل مساله انتقال كانتینرهای حاوی اشغال از این كشور به 'مانیل' بین سال 2013 و 2014 خشمگین شده است، اعلام كرد، در صورتی كه 'اوتاوا' قضیه را حل و فصل نكند، به كانادا اعلام جنگ می كند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، كانادا بین سال 2013 و 2014، به اسم مواد بازیافتی، 103 كانتینر حاول آشغال را روانه پایتخت فیلیپین كرد و بدون حل و فصل مساله، صرفا وعده داد كه این اشتباه دیگر تكرار نمی شود.
'رودریگو دوترنه'، رئیس جمهوری فیلیپین، امروز(چهارشنبه) باردیگر كانادا را تهدید كرد و گفت، چنانچه كانادا این مساله را حل نكند، به اوتاوا اعلام جنگ می كند و سواحل زیبای این كشور را پر از آشغال می كند.
'سالوادور پانلو'، سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین گفت، دوترته از انفعال كانادا در قبال این مساله خشمگین است. البته، تهدیدهای او صرفا در حد كلام و ابراز خشم است. با توجه به اینكه جنگ همه ما را درگیر و نابود خواهد كرد، هیچ كشوری خواستار دامن زدن به جنگی دیگر در جهان نیست.
كانادا بین سال های 2013 و 2014، به اسم محموله پلاستیك قابل بازیافت، 103 كانتینر حاوی كیسه های پلاستیكی، روزنامه و پوشك های استفاده شده از سوی سالمندان این كشور را روانه مانیل كرد و تا كنون برای بازگرداندن این اشغال ها اقدامی نكرده است.
'جاستین ترودو'، نخست وزیر كانادا قبل از به قدرت رسیدن در سال 2015، وعده داده بود، راه حلی برای این مساله پیدا خواهد كرد.
آساق**1088**1663**
۰ نفر