۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83299001
T T
۰ نفر
هلال احمر چهارمحال و بختياري 14ميليارد ريال به سيلزدگان كمك كرد

شهركرد - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري از كمك و توزيع حدود 14 ميليارد ريال اقلام و تجهيزات در بين سيلزدگان خبر داد.

به گزارش ايرنا، سيد احمد مرتضوي روز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت هفته هلال احمر افزود: اين اقلام شامل مواد خوراكي، اقلام بهداشتي و پتو، موكت بود، كه در نوبت هاي مختلف در بين سليزدگان استانهاي همجوار توزيع شد.
وي با اشاره به اينكه هلال احمر چهارمحال و بختياري به عنوان استان معين امدادرساني در سيل اخير براي استان هاي خوزستان و لرستان بود، اظهار داشت: اين كمك ها از 5 فروردين ماه تا 10 ارديبهشت ماه امسال در چهارمحال وبختياري و استانهاي ديگر توزيع شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گفت: همزمان با بارش هاي اخير در چهارمحال و بختياري به 8 هزار و 611 خانوار حادثه ديده، از سوي جمعيت هلال احمر استان امداد رساني شد.
مرتضوي، تعداد حادثه ديدگان بارش ها و سيل اخير در استان را 34 هزار و 172 نفر عنوان كرد و گفت: در اين مدت به 3 هزار و 992 نفر اسكان اضطراري داده شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري از اعزام 30 تيم خدمات درماني و بهداشتي اين استان به مناطق سيلزده خوزستان و لرستان خبر داد و گفت: اين تيم ها در 20 روستاي اين استان ها به مدت 10 روز خدمات بهداشتي و درماني ارائه دادند.
به گفته وي، به منظور كمك به سيلزدگان اين استان ها، در چهارمحال وبختياري 256 پايگاه جمعيت هلال احمر براي دريافت كمك هاي مردم فعال شد.
مرتضوي افزود: در اين پايگاه ها بيش از يك ميليارد و 335 ميليون ريال كمك مردمي جمع آوري شد.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت اين جمعيت در سال گذشته افزود: امدادگران جمعيت هلال احمر سال گذشته به يكهزار و 40 حادثه كه در سامانه عمليات كنترل جمعيت ثبت شده بود، امدادرساني كردند.
به گزارش ايرنا، 12 تا 19 ارديبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاري شده است، كه شعار امسال هلال احمر 'تسكين آلام دردمندان' است.
7360/2097