۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83299022
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در فارس: نقش مساجد در گام دوم انقلاب احیا شود

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاكید بر اینكه مساجد در جامعه و تمدن اسلامی نقش برجسته و ویژه ای دارند گفت: این نقش باید بار دیگر در گام دوم انقلاب شناخته و احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژكام چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نقش مسجد به عنوان مركز وحدت بخشیدن به تمام حركات و فعالیت‌ های جامعه افزود: اگر به دنبال ایجاد وحدت هستیم راهی نداریم جز اینكه پیوند مسجد با ولایت را تقویت كنیم.
امام جمعه شیراز گفت: به دنبال آن هستیم تا امامان جماعات مساجد با مردم و مسئولان تعامل كنند و جایگاه خود را بشناسند كه در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.
آیت الله دژكام اظهاركرد: باید امامان جماعت مساجد از نظر آموزش و ارتقای سطح دانش و توان مدیریتی به گونه ‌ای تربیت شوند كه اهداف مدنظر محقق شود.
وی از شورای عالی مساجد خواست فكری به حال بسیاری از مساجد استان فارس كه امام جماعت ندارند، بكند.
امام جمعه شیراز گفت: شناسایی مساجد محوری و معرفی آن ها نیز مهم است نه اینكه ما تعیین كنیم، بلكه شرایطی فراهم كنیم كه خودشان با اقداماتشان معرفی شوند تا شائبه سیاسی‌ كاری و ارتباط نیز در كار نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به سیاست‌ های كلی نظام درباره مسایل جمعیتی گفت: وقتی می خواهیم این سیاست ها را عملیاتی و اجرایی كنیم باید ببینیم نگاه ها و زمینه های فكری چیست.
آیت الله دژكام افزود: یك تحلیل متعارف كه در اذهان وجود دارد این است كه ایران از دوره سنتی به سمت مدرنیته می رود، اروپایی ها نیز به سمت پست مدرنیته می روند پس ما همچنان سنتی خواهیم بود و بازهم باید به سمت پست مدرنیته برویم كه این نوع نگاه ممكن است در اجرا و عملیات ما را با مشكلاتی مواجه كند.
وی ادامه داد: اهمیت بحث جمعیت را كسی نمی تواند انكار كند لذا باید به صورت ویژه به این مساله توجه لازم صورت بگیرد.
9254 /1876