۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83301032
T T
۰ نفر

رقابت كوراش كاران كشور در بجنورد آغاز شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83301032
رقابت كوراش كاران كشور در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ايرنا- مسابقات مدعيان عضويت در تيم ملي كوراش با رقابت كوراش كاران تمامي استان ها از روز جمعه در بجنورد مركز خراسان شمالي آغاز شد.

دبير انجمن كوراش كشور در حاشيه آغاز اين دوره از مسابقات به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مسابقات ياد شده در هفت وزن در ورزشگاه شهيد عليدخت بجنورد برگزار مي شود.
كوروش خسرويار افزود: بر اين اساس هر استان در هر وزن 2 شركت كننده دارد اما خراسان شمالي به عنوان استان ميزبان مسابقات، با سه تيم هفت نفره در اين رقابتها شركت كرده است.
خسرويار گفت: نفرات برتر اين مسابقات به همراه كوراشكاراني كه سال گذشته در مسابقات آسيايي و جهاني رده جوانان موفق به كسب مقام شده بودند، به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند.
وي افزود: بعد از برگزاري 2 مرحله اردو و ريزش نفرات نيز در هر وزن يك نفر به عنوان برگزيده به تيم ملي دعوت مي شود تا در مسابقات آسيايي شركت كند.
عضو كميته جهاني كوراش يادآور شد: مسابقات قهرماني كوراش جوانان آسيا 27 خردادماه به ميزباني كشور تايلند برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا خراسان شمالي مردادماه امسال نيز اردوي مشترك بين المللي كوراش را ميزباني خواهد كرد.
در نخستين دوره مسابقات كوراش جوانان آسيا كه سال 96 در بجنورد برگزار شد، ورزشكاراني از 14 كشور شركت داشتند.
خراسان شمالي يك هزار و 400 ورزشكار بيمه شده در رشته كوراش و جودو دارد.
اين استان به دليل رواج كشتي بومي باچوخه، يكي از قطب هاي اصلي ورزش هاي رزمي كوراش و جودو در كشور است و تاكنون قهرمانان زيادي به كشور معرفي كرده است.
اين در حالي است كه امتياز برگزاري مسابقات بين المللي كوراش، كه قرار بود فروردين امسال به ميزباني خراسان شمالي برگزار شود، به علت عدم همراهي مسئولان، از اين استان گرفته شد.
ط/ 6042
۰ نفر