۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۵
کد خبر: 83304091
T T
۰ نفر
استقبال ديار گنجينه فرهنگ‌ها و قوميت ها از ماه مبارك رمضان

بجنورد- ايرنا- هوا، هواي بهار است و ارديبهشت چشم نواز با همه زيبايي هايش آغوش گشوده تا اين بار مقدم ميهماني عزيز را گلباران كند و در اين راستا سرزمين گنجينه فرهنگ ها و قوميت ها آماده استقبال از اين ماه مبارك شده است.

اكنون بهار قرآن هم رسيده است و صاحبدلان شب زنده داريهايشان را با اللهم اني اسئلك به صبح مي رسانند و دست دعايشان بر التماس اجابت به آسمان بلند مي شود باشد تا كه قبول افتد و در نظر آيد.
مساجدي كه غبارروبي شده اند، منتظر قدوم روزه دارانند و امروز در آخرين روز ماه شعبان مردمي كه به پيشواز ماه رمضان رفته اند و روزه دارند، منتظرند تا با استهلال ماه نو به پيشوار ماه رمضان بشتابند.
بازار ماه رمضان اگر چه به رونق سال گذشته نيست اما باز هم مشتريان خود را دارد.
مردم در تكاپوي خريد براي سفره هاي افطار و سحرند و حتي روش و رفتار فروشندگان هم رمضاني شده و گويا با شكيبايي بيشتري به خريداران پاسخ مي دهند و سعه صدر ديني خود را به رخ مي كشند.
رمضان امسال، ماه افطاري هاي ساده است و به گفته مدير كل اوقاف امسال در ماه رمضان در 31 بقعه متبركه استان و پس از اقامه نماز مغرب و عشا سفره افطاري هاي ساده پهن خواهد شد.
حجت‌الاسلام عظيم آسوده، اظهار كرد: براي دومين سال در استان مراسم جزء خواني قرآن كريم از آستان مقدس امامزاده سيد عباس (ع) بجنورد در ماه مبارك رمضان در ساعت ۱۷ از شبكه اترك پخش زنده مي‌شود.
وي با اشاره به استفاده از ظرفيت قاريان بين‌المللي و كشوري در اين مراسم، ادامه داد: در سطح ۲۷ بقعه متبركه استان هم مراسم جزء خواني قرآن كريم بعد از نماز ظهر و عصر داير است.
مديركل اوقاف استان عنوان كرد: در ايام ماه مبارك رمضان و به‌منظور ارتقاي سطح معرفتي، معارفي و ايجاد فضاهاي معنوي خاص، برپايي خيمه‌هاي معرفت، تفسير قرآن كريم، ويژه‌برنامه‌هاي شب‌هاي قدر در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان در دستور كار است.
به گفته مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي امسال مساجد محلات هم با برنامه ريزي هاي از امشب برنامه هاي فرهنگي خود را آغاز مي كنند.
حجت الاسلام علي خادمي افزود: 1400 مبلغ نيز براي اقامه نماز جماعت، اجراي برنامه هاي ديني و پاسخگوي به سوالات ديني، شبهات و احكام به نقاط مختلف شهري و روستايي استان اعزام شدند.
وي به برنامه هاي فرهنگي دارالقران كريم خراسان شمالي هم اشاره كرد و افزود: برنامه هاي فرهنگي با محوريت قرآني در دست اجرا دارد و در بهار قرآن 180 موسسه و خانه قرآني نيز بهاري شده اند و با برگزاري جلسات مختلف قرآني براي توسعه فرهنگ قرآني تلاش مي كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بجنورد هم از غبارروبي و عطرافشاني مساجد خبر داد و افرود: 80 مسجد در بجنورد غبارروبي شدند
حجت الاسلام هدايتي افزود با بيان اين كه در ماه مبارك رمضان مساجد بجنورد از هميشه فعال تر شدن اند از اقامه نماز جماعت هنگام اذان صبح، ظهر و مغرب همراه با تفسير قرآن خبر داد.
وي با بيان اينكه جلسات جزء خواني و تفسير قرآن در تمامي مساجد بجنورد در ايام ماه مبارك رمضان برگزار مي شود، اظهارداشت: در سه مسجد امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام حسيني خراساني از قم، در مسجد انقلاب با حضور حجت الاسلام رحماني سبزواري و در شبستان حرم سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) با حضور آيت الله ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي، جلسات تفسير قرآن همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.
بيش از 863 هزار نفر كرمانج، ترك، تركمن، تات، بلوچ و برخي اقوام ديگر در استان خراسان شمالي زندگي مي كنند كه مساجد اين اقوام در ماه مبارك رمضان مملو از مومنان و دلدادگان مي شود.
ب/ 6042