۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
کد خبر: 83305084
T T
۰ نفر

جشنواره آواها و نواهاي رضوي حامي موسيقي آئيني است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
کد خبر: 83305084
جشنواره آواها و نواهاي رضوي حامي موسيقي آئيني است

تهران - ايرنا- دبير تخصصي چهارمين جشنواره آواها و نواهاي رضوي گفت: جشنواره آواها و نواهاي رضوي بعد از چهار دوره به رويدادي در جهت حمايت و گسترش موسيقي آئيني تبديل شده است.

به گزارش روز دوشنبه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، احمد صدري اظهار داشت: از مهمترين اهداف برگزاري جشنواره آواها و نواهاي رضوي اشاعه و ترويج فرهنگ رضوي، حمايت از توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار موسيقايي رضوي، توليد و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوي است.
وي تاكيد كرد: اين رويداد موسيقايي در كنار ساير رويدادهاي مشابهي چون جشنواره موسيقي نواحي به بستري براي توليد و حمايت از هنر آئيني تبديل شده است.
صدري افزود: با توجه به تأثيرگذاري هنر موسيقي و نقش و جايگاه آن در جامعه كنوني و اقبال عمومي نسبت به اين هنر والا، با حمايت و جذب هنرمندان و توليدات موسيقايي با موضوع امام رضا عليه السلام مي توان آثار جديد و ارزشمندي را در سطح جامعه معرفي و نشر داد.
دبير تخصصي جشنواره آواها و نواهاي رضوي تاكيد كرد: ارادت به امام رضا (ع) در موسيقي ايراني به ويژه در ميان اقوام مختلف ايران به صورت هاي مختلف آوازي ، ساز و آواز مانند مولودي خواني، مرثيه خواني، توسل خواني، منظومه خواني، ثنا و نيايش، مناجات خواني، منقبت خواني، چاوشي خواني، پيشخواني هاي تعزيه، در تمام مناطق ايران از جمله ؛ در موسيقي خراسان ، آذربايجان، كردستان، لرستان، استان هاي شمالي و جنوبي، خوزستان، سيستان و بلوچستان ظهور و بروز يافته است.
وي ادامه داد: چهارمين دوره جشنواره آواها و نواهاي رضوي با تصميم شوراي سياستگذاري جشنواره بر محور موسيقي آوازي قوام يافت و هنرمندان سراسر كشور مي توانند آثار خود را در اين سبك هاي آوازي به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
وي ابراز اميدواري كرد: اين جشنواره بتواند در مسير پيش رو با بهره مندي از قابليت هاي مناسب هنري و موسيقايي و برخورداري از منابع مفيد در سطح ملي گام هاي ارزنده اي در توسعه موسيقي آئيني و فرهنگ رضوي بردارد.
وي بر حمايت از هنرمندان و توليد آثار موسيقايي در حوزه رضوي تأكيد كرد و گفت: آثار برگزيده اين جشنواره بايد با حمايت متوليان امر به صورت حرفه اي ثبت و ضبط شود و براي استفاده عموم ارائه شود.
به گزارش ايرنا، چهارمين جشنواره آواها و نواهاي رضوي به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برگزار مي شود؛ مهلت ارسال آثار به اين جشنواره 30 خرداد 98 است و اختتاميه جشنواره همزمان با دهه كرامت از 13 تا 15 تير ماه خواهد بود.
علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين جشنواره و اطلاع از جزئيات فراخوان به سايت Tehran.shamstoos.ir مراجعه كنند.
تهرام/7244//1348
۰ نفر