۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83310131
T T
۰ نفر
دانش آموزان بيشترين مراقبت را در برابر موادمخدر نياز دارند

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت: دانش آموزان، به عنوان آينده سازان كشور، بيشترين ميزان مراقبت در برابر آلودگي به اعتياد به موادمخدر را نيازمندند.

به گزارش ايرنا، عليرضا آشناگر روز شنبه در نشست شوراي مواد مخدر استان سمنان در سالن اجتماعات غدير استانداري افزود: اعتياد يكي از آسيب هاي جدي محسوب مي شود كه مقابله با آن نيازمند برنامه ريزي همه جانبه است.
وي ابراز داشت: آموزش و پرورش نقش مهمي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد و براي عملكرد مطلوب در اين زمينه بايد برنامه محوري تدوين شود تا مديران و معلمان مدرسه در زمينه پيشگيري هدفمند عمل كنند.
آشناگر تصريح كرد: دانش آموزان آينده سازان مملكت هستند و آينده سازان كشور بايد در سلامت باشند و اين نشان از وظيفه خطير آموزش و پرورش است.
وي يادآور شد: مبارزه با شيوع مواد مخدر در مدرسه ها نيازمند انجام كار فرهنگي است، چرا كه سواداگران مواد مخدر به دليل توليد ثروت و يا از كار انداختن نيروي جوان كشور برنامه دارند و راهكار مقابله با اين دسيسه دشمنان داشتن برنامه فرهنگي است.
به گفته آشناگر، اعتياد در مدرسه ها مي تواند ريشه در فقر خارج از مدرسه و اعتياد در طلاق مي تواند ريشه در مشكلات اخلاقي داشته باشد و راهكار مقابله با اعتياد آموزش و ايجاد زمينه براي سرگرمي هاي سالم براي جوانان و نوجوانان است.
استاندار سمنان با اشاره به در پيش بودن تابستان و تعطيلي مدارس، گفت: برنامه جدي براي اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه اعتياد مادر بخشي از آسيب هاي اجتماعي ديگر است و بررسي نشان مي دهد يكي از ريشه هاي طلاق اعتياد است، يادآور شد: اولويت كاري همه دستگاه هاي اجرايي استان سمنان مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد به عنوان يكي از آسيب هاي اجتماعي باشد.
استاندار سمنان ادامه داد: نيروي انتظامي استان سمنان در مقابله با مواد مخدر عملكرد مطلوب داشته اما رسيدن به نتيجه اثرگذار نيازمند هم افزايي همه دستگاه هاي مربوطه است.
به گزارش ايرنا، در نشست شوراي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان جمعي از مديران و مسئولان حضور داشتند و درباره راهكارهاي مقابله با تهيه و توزيع مواد مخدر و كاهش و كنترل آسيب هاي اجتماعي ناشي از آن تبادل نظر شد.
7342/6103