۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83310270
T T
۰ نفر

آزمایش های جدید كره شمالی، جدیت در تولید تسلیحات جدید

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83310270
آزمایش های جدید كره شمالی، جدیت در تولید تسلیحات جدید

تهران- ایرنا- تحلیلگران معتقدند، دومین آزمایش موشكی كره شمالی نشان از جدیت این كشور در تولید و توسعه تسلیحات جدید و كوتاه بردی دارد كه می تواند در جنگ با كره جنوبی و آمریكا، به موقع و به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به آزمایش های موشكی و تسلیحات تاكتیكی كره شمالی در شنبه و پنجشنبه پیش و نظارت 'كیم جونگ اون'، رهبر كره شمالی، بر این آزمایش ها، به نقل از تحلیلگران نوشت، پنهان و پرتاب كردن این موشك های كوچك و سریع، آسان تر و قدرت مانور آنها در جنگ بیشتر است.
آزمایش های موشكی هفته پیش پیونگ یانگ باعث تشدید تنش هایی شده است كه پس از آخرین دیدار بی نتیجه آمریكا و كره شمالی در هانوی تا حدی فروكش كرده بود.
'مون جائه این'، رئیس جمهوری كره جنوبی پنجشنبه اعلام كرد، به نظر می رسد این پرتاب ها اعتراضی به نشست شكست خورده هانوی باشد.
برخی تحلیلگران معتقدند، این آزمایش ها نشان می دهند كه این موشك ها تنها برای نمایش سیاسی و برانگیختن آمریكا برای ازسرگیری مذاكرات نیستند بلكه موشك های هستند كه می توانند خط دفاع موشكی را شكست دهند و به كره جنوبی حمله پیشدستانه انجام دهند.
در حالی آمریكا و كره جنوبی در قبال این پرتاب ها سكوت كردند و 'دونالد ترامپ' و مقامات دولتش گفتند، این موشك ها، قاره پیما نبودند و جای نگرانی نیست، تحلیلگران می گویند، موارد استفاده نظامی این موشك های جدید نباید دستكم گرفته شود. این موشك ها شبیه موشك های آغازگر جنگ هستند. نمی توان گفت این موشك ها حامل چه چیزی هستند، ممكن است آنها حامل تسلیحات هسته ای باشند.
به نوشته تارنمای 'نورث 38'، این موشك های جدید شبیه موشك اسكندر'اس اس-26' هستند و برای سوء استفاده از ضعف های پوشش دفاع موشكی آمریكا و كره جنوبی می توان از آنها استفاده كرد.
در حالی كه خاستگاه موشكی كره شمالی نامعلوم است، گروهی از تحلیلگران می گویند، آزمایش پنجشنبه موید توان مانور این موشك در فرار از سامانه های دفاعی و جلوگیری از شناسایی و رهگیری خدمه پرتاب آن است.
به اعتقاد برخی تحلیلگران، استفاده از خودروی زنجیردار كه كره شمالی در ساخت آن تجربه بیشتری دارد، حاكی از برنامه احتمالی این كشور برای استقرار تعداد زیادی موشك و پرتابگر است.
موشك جدید آزمایش شده در روز پنجشنبه از سوخت جامد استفاده می كند و در نتیجه، انتقال و شلیك آن سریع تر و راحت تر از موشك های با سوخت مایع است.
عده ای از تحلیلگران نیز بر این باورند، هدف این آزمایش ها جلب حمایت بیشتر مردم كره شمالی از دولت كیم بود. رهبر كره شمالی در آینده نزدیك، نه موشك قاره پیما پرتاب و نه تسلیحات هسته ای آزمایش می كند، درواقع، او به دنبال راه های تحریك برانگیز به منظور شكستن بن بست موجود در روابط بین پیونگ یانگ و واشنگتن است.
آساق**1088**1663**