۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۷
کد خبر: 83310915
T T
۰ نفر

نوای خوش نورانی قرآن درفضای هرمزگان

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۷
کد خبر: 83310915
نوای خوش نورانی قرآن درفضای هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- این روزها كه حال و هوای معنوی رمضان همه جا را فراگرفته، نوای خوش نورانی قرآن حال و هوای استان هرمزگان در جنوب ایران زمین را نیز دل انگیزتر و آرامبخش تر كرده است.

به گزارش ایرنا، عصرها و شب ها در مساجد و حسینیه های تمام شهرهای هرمزگان نوای روح انگیز و معنوی قرآن از بلندگوها طنین انداز می شود و حافظان و قاریان در نشست ها و نمازها با تلاوت آیاتی از كلام وحی به جسم و روح خود صفا، طراوت و شادابی می بخشند و گویی به بركت این ماه مبارك ، این صفا و معنویت در همه جای شهر جاری می شود .
این روزها نوای خوش قرآن كریم، كتابی كه آیه های آسمانی آن در ماه مبارك رمضان بر قلب رسول اكرم(ص) نازل شد تا مسیر رستگاری را به پیش چشم تمامی انسان ها بگشاید، بیشتر از هر زمان دیگری در هر گوشه از این سرزمین می شنوی و گویی با شنیدنش یك گام به سوی خدا نزدیك تر می شوی.
رمضان از بهترین و ارزشمندترین ماه ها در دین مبین اسلام و ماه نزول قرآن است و همواره در آیات و روایات دینی ، مسلمانان بسیار به استفاده بهینه و بهره‌مندی هر چه بیشتر از اوقات پرخیر و بركت آن سفارش شده‌اند.
یكی از مهمترین كارهای تاكید شده در ماه مبارك رمضان تلاوت قرآن، این كتاب آسمانی و نجات بخش انسان از جهل و تاریكی است.
تلاوت قرآن مجید نور هدایت را به دل های مومن و آگاه می تاباند و به بركت آن نعمت های الهی بر فرد و جامعه نازل می شود و از این رو بر خواندن این كتاب الهی در ماه مبارك رمضان بسیار تاكید شده است.
مراسم جز خوانی قرآن كریم هر روز در تمام مسجد های شهر و روستاهای هرمزگان برگزار می شود و دربرخی اماكن مقدس از جمله امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس بعد از نماز ظهر وعصر باشكوه خاصی برپاست.

** برگزاری یك هزار محفل جزء خوانی قرآن كریم ‌در هرمزگان
مدیركل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: یك هزار محفل جزء خوانی قرآن كریم به صورت روزانه در ایام ماه مبارك رمضان در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام علی اكبر انصاری راد در نشست تشریح برنامه‌های قرآنی ماه مبارك رمضان در این استان افزود: مراسم جزء خوانی قرآن كریم از نخستین روز ماه رمضان آغاز شده و تاپایان این ماه به مدت 30 روز ادامه دارد.
وی بیان داشت: مراسم جزء خوانی قرآن كریم از اصلی‌ ترین تبلیغات اسلامی در ماه مبارك رمضان است كه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
انصاری راد گفت: هم ‌اكنون بیش از 300 موسسه و مركز وابسته به تبلیغات اسلامی هرمزگان در برگزاری دوره‌ های قرآنی فعالیت دارند.
مدیركل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآورشد: همچنین یكهزار و 400 مبلغ بومی و مهمان در ماه رمضان به مسجدها و نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند.

**محفل انس با قرآن كریم در 13 بقعه متبركه هرمزگان برگزار می شود
مدیركل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: همزمان با ماه مبارك رمضان محفل انس با قرآن در 13 بقعه متبركه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این براساس برنامه ریزی های انجام شده ترتیل و جزء خوانی قران كریم نیز در 25 بقعه متبركه هرمزگان انجام می شود.
وی با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن، افزود: تفسیر قرآن كریم نیز در ایام ماه مبارك رمضان در 13 بقعه متبركه هرمزگان انجام می شود.
مدیر كل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان كرد: همزمان با ماه مبارك رمضان طرح ضیافت الهی در 30 بقعه متبركه این استان اجرا می شود كه برگزاری محافل قرآنی نیز در قالب این طرح است.

** آغاز ویژه برنامه ' یك شهر، قرآن' در بندرعباس
ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه حفظ و تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می ‌آید.
با همین رویكرد در ماه مبارك رمضان امسال و در پنجمین سال برگزاری طرح نسیم همدلی مسابقه قرآنی شهروندی با عنوان 'یك شهر، قرآن' در مساجد شهر بندرعباس برگزار می شود.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در خصوص این طرح بیان داشت: در ماه بهار قرآن، مساجد بستر مناسبی برای اجرای برنامه ‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی هستند.
الیاس محسنی تصریح كرد: از همین رو نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس علاوه بر دیگر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات، اجرای ویژه‌ برنامه ‌های قرآنی در مساجد شهر بندرعباس را در دستور كار قرار داده است.
محسنی تصریح كرد: مسابقه حفظ قرآن كریم ویژه نونهالان رده سنی 2 تا 7 سال و مسابقه قرائت در رده ‌های سنی كودكان، نوجوانان و بزرگسال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد: علاقمندان برای شركت در این مسابقه ها تا 25 اردیبهشت‌ماه (9 رمضان) فرصت دارند با مراجعه به مساجد شهر بندرعباس اقدام به نام‌نویسی كنند و یا با شماره‌های 09175312518 و 07632247169 تماس بگیرند و با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sazemanfv.com از جزئیات برگزاری این مسابقه ها آگاهی یابند.
7198/6048
۰ نفر