۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83313922
T T
۰ نفر
گام نخست طرح كشاورزی مقام معظم رهبری در آبادان به بار نشست

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی آبادان گفت:گام نخست طرح كشاورزی مقام معظم رهبری در آبادان در سطح هشت هزار و 900 هكتار با كشت نخل و میانه كاری به بار نشست.

ناجی شهیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 22 هزار و 500 هكتار طرح كشاورزی مقام معظم رهبری در آبادان تعریف شده است كه در 2 فاز اجرایی می شود.
وی افزود: فاز نخست این طرح در سطح هشت هزار و 900 هكتار در روستاهای نوار مرزی این شهرستان اجرایی شده است.
مدیر جهاد كشاورزی آبادان گفت: برای نخستین بار در آبادان و در سطح 89 هكتار از زمین های كشاورزی روستاهای مرزی بخش اروندكنار اقدام به كشت گندم و جو شد.
شهیب زاده به ادامه اجرای طرح 550 هكتاری مقام معظم رهبری در روستاهای آبادان اشاره كرد و افزود: متاسفانه برخی از تجهیزات اجرای این طرح از جمله خط لوله انتقال آب و اتصالات آن در روستاهای شطیط و رمیله به سرقت رفته است.
وی تصریح كرد: به رغم سرقت برخی تجهیزات این طرح طبق برنامه در حال اجراست.
پارسال نیز گام نخست طرح كشاورزی مقام معظم رهبری در منطقه مرزی شلمچه در شهرستان خرمشهر با زیر كشت رفتن بیش از پنجهزار هكتار اراضی كشاورزی این منطقه مرزی به بار نشست.
در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال 1375 به خوزستان طرح 800 هزار هكتاری معظم له كه بعدها به 550 هزار هكتار كاهش یافت به تصویب رسید.500هزار هكتار این طرح در خوزستان و 50 هزار هكتار آن در استان ایلام است.
با اجرای كامل طرح 550هزار هكتاری رهبر معظم انقلاب ، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از 15.8 میلیون تن فعلی به 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنكه 300 هزار فرصت شغلی جدید در بخش كشاورزی این استان ایجاد می شود.
تاكنون 295 هزار هكتار از زمین‌های كشاورزی خوزستان در قالب طرح رهبر معظم انقلاب به زیر كشت رفته است.
7104/6068
۰ نفر