۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83316693
T T
۰ نفر
رويترز: فرانسه برنامه اي براي توقف آموزش نظامي در عراق ندارد

تهران - ايرنا - خبرگزاري رويترز به نقل از يك منبع نزديك به وزارت دفاع فرانسه اعلام كرد كه پاريس هيچ برنامه اي براي توقف فعاليت هاي آموزش نظامي خود در عراق ندارد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ايرنا، رويترز به نقل از اين منبع نوشت: 'در زمان حاضر هيچ تغييري در مورد مشاركت فرانسه در اين ارتباط وجود ندارد'، پاريس 300 مربي آموزش نظامي را در عراق مستقر كرده است.
آلمان و هلند روز چهارشنبه به دنبال هشدار آمريكا از آنچه به عنوان تهديدهاي مضاعف نيروهاي تحت حمايت ايران در معرض تشديد تنش بين واشنگتن و تهران نام مي برد، اعلام كردند كه آموزش نظامي در عراق را به حالت تعليق در آورده اند.
رويترز افزود: وزارت امور خارجه آمريكا دستور داده تا برخي از كاركنان خود در سفارت واشنگتن در بغداد و كنسولگري آن در اربيل به آمريكا برگردند.
به گزارش ايرنا، دولت هلند روز چهارشنبه اعلام كرد كه ماموريت خود در عراق را به دليل وجود تهديدي امنيتي به حال تعليق درآورده است.
نمايندگي هلند در عراق در قالب اين ماموريت، كمك هاي لازم را در اختيار مقام هاي محلي قرار مي دهد.
نيروهاي نظامي هلند مشغول آموزش نيروهاي عراقي در شهر اربيل (شمال عراق) در اين كشور هستند.
آلمان نيز روز چهارشنبه اعلام كرد كه ماموريت خود را در بخش آموزش هاي نظامي در عراق، به حال تعليق درآورده است.
تصميم آلمان پس از هماهنگي با كشورهاي شريك برلين در مبارزه با گروه تروريستي داعش در منطقه اتخاذ شده است.
برلين پس از آنكه وزارت امور خارجه آمريكا خواستار ترك كارمندان غيرضروري سفارت و كنسولگري خود در اربيل عراق شد، در جهت اين تصميم گام برداشت.
وزارت خارجه آمريكا دستور خروج تمام كاركنان 'غير ضروري' دولتي را از عراق صادر كرد.
همزمان سفارت آمريكا در بغداد نيز در بيانيه مشابهي ضمن تاكيد بر اين امر، از توقف خدمات معمول كنسولي در بغداد و اربيل خبر داد.
ناظران مسائل سياسي، ادعاهاي مختلف مقام هاي آمريكايي مبني بر وجود تهديد عليه مراكز خود را بخشي از عمليات جنگ رواني آمريكا براي تحت فشار قرار دادن دولت عراق به منظور همراهي با فشارها عليه ايران توصيف كرده اند.
اروپام**6984**1275