به گزارش روز يكشنبه ايرنا از اين معاونت، صفا صبوري ديلمي با تأكيد بر اينكه وضعيت فرسودگي پل فلزي كوي نصر تا مرز ناايمن شدن اين پل پيش رفته بود گفت: ملاحظات مربوط به ايمني پل در كنار ضرورت تسريع عمليات اجرايي پروژه، ايده جمع آوري پل فلزي كوي نصر را بيش از پيش تقويت كرد.
وي با بيان اينكه پل فلزي كوي نصر با برخورداري از 2 خط عبوري در هر يك از باندهاي شمالي و جنوبي، عملا نقش يك گلوگاه ترافيكي را در مسير بزرگراه جلال آل احمد داشت يادآور شد: ترافيك ناشي از نبود تعادل خطوط ترافيكي پل گيشا نسبت به بزرگراه جلال آل احمد به گونه اي بود كه علاوه بر افزايش زمان سفر و مصرف سوخت، كاركرد تقاطع هاي موجود در بزرگراه شهيد گمنام را بويژه در ساعت هاي اوج رفت و آمد تحت تاثير قرار مي داد.
به گفته سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، طي ماه هاي اخير بازنگري هاي مختلفي در طرح احداث زيرگذر كوي نصر صورت گرفته است تا بهره مندي هاي ترافيكي طرح، ضمن كاهش هزينه هاي اجرايي به حداكثر ميزان ممكن برسد.
براساس اين گزارش با بهرهبرداري از پروژه احداث زيرگذر كوي نصر، يك مسير زيرگذر با 3 خط عبوري در هر يك از باندهاي شمالي و جنوبي، جريان عبور و مرور در اين تقاطع پرترافيك را ساماندهي خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، قرار بود سال 93 عمليات تبديل پل گيشا به زيرگذر به دليل عرض كم و فرسودگي آغاز و اين پل فلزي پرچيده شود كه اين كار به دليل مسائل مالي و عبور خط 6 و 7 مترو از اين منطقه به تعويق افتاد.
پيروز حناچي شهردار تهران نيز سال گذشته در حاشيه بازديد از پروژه گيشا گفت: تلاش مي شود اين پروژه ابتداي مهر 98 به بهره برداري برسد.
تهرام/9353/ 1008
تهران- ايرنا- سرپرست معاونت فني و عمران شهرداري تهران فرسودگي و نداشتن كشش بار ترافيكي را 2 دليل عمده تصميم مديريت شهري براي برچيدن پل فلزي گيشا برشمرد.