به گزارش روز چهاشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی در حاشیه بازدید میدانی از کارگاه پروژه احداث زیرگذر کوی نصر اظهارداشت: در حالی که بیش از ۷۶ درصد از شمع های مورد نیاز برای اجرای پروژه حفاری و بتن ریزی شده است، نزدیک به ۳۰ درصد از دال بتنی زیرگذر نیز تکمیل شده و اقدامات مختلفی از قبیل تخریب فونداسیون بین پایه های پل، حفاری شمع های باقی مانده و خاکبرداری به منظور احداث دال بتنی، طبق برنامه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سرعت احداث دال بتنی زیرگذر پس از برچیدن پل فلزی کوی نصر به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته، امکان اجرای پیوسته سقف زیرگذر را از مهمترین مزایای فنی جمع آوری پل ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر ۴ دستگاه حفار و تعداد قابل ملاحظه ای بیل مکانیکی، حدود ۱۷۰ نفر در شیفت روز و نزدیک به ۶۰ نفر در شیفت شب مشغول پیشبرد عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر هستند.
براساس این گزارش با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد. همچنین نصب مجدد بخشی از قطعات پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابان های گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار کرده و باعث تقویت رویکرد پیاده محوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.
تهرام/۹۳۵۳//۱۳۴۸
نظر شما