۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83319888
T T
۰ نفر
تخصیص ارز 4200 تومانی و تشدید نظارت بر توزیع؛ ماحصل كارگروه ساماندهی تا به امروز

تهران- ایرنا- رئیس كارگروه كاغذ، تصویب تخصیص ارز 4200 تومانی به كاغذِ مطبوعات و ناشران، همچنین تاكید بر نظارت توزیع برای حصول اطمینان از رسیدن كاغذ به دست مصرف كننده واقعی را از جمله دستاوردهای نشست‌های این كارگروه عنوان كرد.

كارگروه كاغذ بر اساس یكی از جلسات مردادماه ستاد تنظیم بازار برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه هایی كه در امر واردات و توزیع كاغذ ذینفع هستند، تشكیل شد.
نشست كارگروه ساماندهی كاغذ هر دو هفته یكبار برگزار می شود و مصوبات آن در سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات قرار می گیرد.
چهاردهمین جلسه كارگروه كاغذ با حضور اعضای كارگروه از سازمان های مختلف روز یكشنبه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكیل شد.
حسین انتظامی رییس این كارگروه پس از جلسه اعضا در نشست خبری گفت: كارگروه ساماندهی كاغذ هماهنگی های كلی را انجام می دهد و ناظر بر تمام فعالان واردات و توزیع كاغذ است. نظارت بر توزیع از ابتدای تشكیل كارگروه توسط ستاد تنظیم بازار از وظایف این كارگروه عنوان شد.
وی افزود: بر این اساس و به منظور جلوگیری از تخلفات در توزیع و نظارت بیشتر، كمیته سه جانبه سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف كننده و دبیرخانه كارگروه از هفته گذشته تشكیل شد كه از هفته جاری كار خود را آغاز می كند و در این كمیته تخلفات نیز بررسی می شود.
انتظامی افزود: این كمیته مسئولیت نظارت بر توزیع كاغذ وارداتی با ارز دولتی را تا زمانی كه به دست مصرف كننده برسد و وارد بازار سیاه نشود، برعهده دارد.
وی با تاكید بر اهمیت مساله توزیع كاغذ، گفت: با تدبیری كه آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیرو دستور رهبری مبنی بر حل مساله كاغذ داشت، جلسات كارگروه با حضور همه دستگاه ها با جدیت بیشتری تشكیل شد.
رئیس كارگروه ساماندهی كاغذ افزود: براین اساس از سوی كارگروه مصوب شد به اندازه مصرف مطبوعات و ناشران همچنان ارز 4200 تومانی به كاغذ تعلق گیرد.
انتظامی گفت: مسیر واردات در گمرك نیز از جمله مواردی است كه در توزیع كاغذ موثر است و در این راستا مقرر شد اطلاعات واردات كاغذ به محض ورود به گمرك به اطلاع معاونت های وزارتخانه برسد تا فرایند نظارت به خوبی صورت گیرد و كالا به دست مصرف كننده واقعی برسد كه این امر هم یكی از اقدامات همین كارگروه بوده است.
وی در مورد نظارت بر زینك نیز گفت: كارگروه مخصوص ساماندهی كاغذ بود از ابتدا و موضوع زینك به مرور توسط ستاد تنظیم بازار به این كارگروه سپرده شد و مقرر است با هماهنگی های بین دستگاهی این فعالیت خوب ادامه یابد.
پیشتر انتظامی دوشنبه گذشته با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهوری، از باقی ماندن ارز تخصیصی به كاغذ نشر و مطبوعات با قیمت چهارهزار و 200 تومان خبر داده بود.
وی در عین حال از جمع بندی جلسه برای برخورد جدی با واردكنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به ماموریت ویژه دستگاه‌های نظارتی، افزوده بود: مقرر شد با افرادی كه با ارز دولتی كاغذ وارد كرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ‌ آزاد توزیع و یا انبار كرده‌اند با جدیت برخورد شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت خواست در خصوص مشكلات كاغذ اقدامات لازم را بعمل آورند.
دراین راستا علاوه برتشكیل جلسات مشترك میان وزیر فرهنگ و صمت، جلساتی نیز با حضور كارگروه ساماندهی كاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
فراهنگ**3009** 9053
۰ نفر