۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83320657
T T
۰ نفر

تجمع صدها مهاجر در فرودگاه شارل دوگل فرانسه

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83320657
تجمع صدها مهاجر در فرودگاه شارل دوگل فرانسه

تهران - ایرنا - صدها تن از مهاجران اخراجی از فرانسه در فرودگاه شارل دو گل پاریس تجمع كرده و خواستار دیدار با نخست وزیر این كشور شدند.

به گزارش روز یكشنبه دیلی استار، این مهاجران در فرودگاه شارل دوگل در اعتراض به اخراجشان از این كشور دست به تجمع اعترضی زدند.
گزارش های محلی نشان می دهد كه این 'مهاجران بدون مدارك' همچنین در ترمینال شماره 2 فرودگاه تظاهرات كرده و خواستار دیدار با 'ادوارد فیلیپ' نخست وزیر فرانسه و رئیس شركت 'ایر فرانس' شدند.
گروههای حمایت از مهاجران از جمله 'لاشاپل دو بو'( La Chapelle Debout) از دولت فرانسه خواستند كه اخراج مهاجران را متوقف كند.
این گروهها در بیانیه ای از ایرفرانس خواسته اند هرگونه 'مشاركت مالی، تداركاتی و سیاسی در اخراج' مهاجران را متوقف كند.
مهاجران پس از ساعاتی تجمع با ورود نیروهای پلیس فرودگاه را ترك كردند.
گفته شده كه پلیس برای متفرق كردن مهاجران از گاز اشك آور استفاده كرده است.
اردیبهشت ماه سال 1397 (22آوریل 2018 میلادی) مجلس فرانسه لایحه ای را تصویب كرد كه در آن دولت موظف شده تطبیق مهاجران با جامعه میزبان را بهبود داده و روند اخذ پناهندگی را تسریع كند.
مهاجرت كنترل شده و تسهیل اخراج مهاجران اقتصادی از جمله اهداف این لایحه است.
در این لایحه مدت زمان بررسی درخواست های پناهندگی از 12 ماه به 6 ماه كاهش یافته و فرصت ارائه درخواست پناهندگی نیز از 180 روز به 90 روز كاهش می یابد. از سوی دیگر متقاضیان پناهندگی 14 روز فرصت ارائه درخواست تجدید نظر پرونده پناهندگی خود را خواهند داشت. سازمان های مردم نهاد حامی مهاجران اعلام كرده اند كه بر اساس این تغییرات، متقاضیان پناهندگی زمان كافی برای ارائه مدارك تكمیلی نخواهند داشت.
فرانسه یكی ازكشورهای پذیرنده مهاجر ازنقاط مختلف جهان است؛ براساس اطلاعات اداره آمار اتحادیه اروپا(یوروستات)درسال 2018میلادی حدود 40 درصد از پاسخ های مثبت به تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا را آلمان صادر كرده بود. ایتالیا و فرانسه نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
اروپام**6984**2040