۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83330546
T T
۰ نفر
جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی برگزیدگان خود را شناخت

تهران – ایرنا – رئیس اداره فعالیت های دینی وزارت علوم، از انتشار اسامی پایان نامه های برتر در جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی خبر داد.

رشید جعفرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، اظهار کرد: هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه ‌های برتر قرآنی دانشجویان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دانشگاه نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.


وی افزود: بر اساس ابلاغیه معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم به دانشگاه ها، گروه های علوم قرآن، حدیث و معارف اسلامی امکان شرکت در این جشنواره را داشتند.


به گفته رئیس اداره فعالیت های دینی وزارت علوم، در این جشنواره پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری امکان حضور داشتند و بازه زمانی دفاع پایان نامه ها، یک سال اخیر اعلام شده بود.


جعفر پور گفت: در این دوره بیش از ۱۶۰ پایان نامه و رساله کارشناسی ارشد و دکتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این جشنواره ها در دو مرحله داوری شدند.


وی خاطرنشان کرد: همزمان با اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که شهریورماه در دانشگاه قم برگزار می شود، از برگزیدگان هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر قرآنی هم تقدیر به عمل می آید.


پایان نامه هایی با عنوان همخوانی آموزه های قرآن با عوامل پیشرفت و توسعه جامعه انسانی با تکیه بر پاسخ گویی به شبهات، تبیین استعاره های مفهومی حوزه داوری در قیامت در قرآن کریم، نظریه نزول پیوسته آیات در سوره های قرآن کریم، بررسی نقش قرآن و روایات در فرآیند جامعیت اسلام و تحلیل رویکرد علمی فقیهان امامیه در مواجهه با سنت فعلی در ابواب متاجر و اجاره در مقطع دکتری برگزیده شدند.


همچنین پایان نامه هایی با عنوان تحلیل اثباتی – آماری تاثیر دلبستگی معنوی بر سلامت روان، از منظر آیات و روایات، موردپژوهی: دانشجویان دانشگاه قم، روش شناسی ائمه اطهار در برخورد با شبهات قرآن کریم، روش ها و مصادیق نفوذ فکری فرهنگی دشمن و راهکارهای مقابله با آن در احادیث و سیره معصومین، انفاق، عوامل، موانع و راهکارهای اجرایی آن در جامعه از منظر آیات و روایات، سبک تعامل با همسر ناسازگار در قرآن و سنت و بررسی فرصت ها و تهدیدهای کارگزاران نظام اسلامی از دیدگاه قرآن و نامه ۵۳ نهج البلاغه در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.


دانام**9492** 1200