۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 1195
کد خبر: 83331633
T T
۰ نفر
وزیران خارجه آمریکا و کانادا درباره ونزوئلا و کوبا  گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- وزیران خارجه آمریکا و کانادا در گفت و گویی تلفنی پیرامون تداوم حمایت از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا و فشار بر دولت کوبا توافق کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که مایک پمپئو و کریستیا فریلند وزیران خارجه ایالات متحده و کانادا درباره سیاست دو کشور پیرامون ونزوئلا و کوبا گفت وگو کردند.


براساس این بیانیه، دو طرف پیرامون حمایت از تلاش‌ها برای براندازی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا گفت وگو کردند و پمپئو از تداوم حمایت کانادا از خوان گوایدو سرکرده مخالفت دولت کاراکاس قدردانی کرد.


دو طرف همچنین پیرامون تداوم فشار علیه دولت کوبا توافق کردند.


واشنگتن فوری پس از آنکه گوایدو خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند، ضمن غاصب خواندن مادورو و درخواست برای کناره گیری وی از قدرت، حمایت خود را از گوایدو اعلام کرد.


دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزون بر تشدید تحریم‌ها علیه دولت مادورو از طریق تحریم صنعت نفت ونزوئلا و اعمال محدودیت بر نیروها و اماکن دیپلماتیک این کشور در نیویورک، از گزینه نظامی علیه کاراکاس نیز گفته است.


در تازه‌ترین تحولات در ونزوئلا، نمایندگان دولت مادورو و مخالفان توافق کرده اند که با میانجیگری نروژ مذاکرات برای رسیدن به راه حل سیاسی و مسالمت آمیز در اسلو را ادامه دهند.


شبد **۹۴۱۶**۱۰۱۰


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha