ونزوئلا: ترامپ به دنبال انحراف اذهان عمومی از رسوایی های خود است

تهران-ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا ضمن انتقاد شدید از دیدار دونالد ترامپ با هیات مخالفان دولت وئزوئلا عنوان کرد که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند، افکار عمومی را از رسوایی های خودش منحرف کند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) شبکه فاکس نیوز، "خورخه آرئاسا" وزیر خارجه ونزوئلا روز گذشته، دیدار دونالد ترامپ با هیات مخالفان دولت ونزوئلا را شرم آور خواند و گفت: ترامپ آمریکای لاتینی ها را دوست ندارد و وی قصد دارد اذهان عمومی را در مورد رسوایی های خودش منحرف کند.

ترامپ در دیدار با این هیات از مخالفان دولت ونزوئلا در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم گذار سیاسی در این کشور با تداوم فشارها بر دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد.

آرئاسا در ادامه گفت: همه آنها (آمریکا و هم پیمانانش) واقعا ناامید شده اند چون یکسال است برای سرنگونی دولت ما تلاش کرده اند، ما را تحریم کردند و شدیدترین فشارهای اقتصادی را علیه مردم ما در دستور کارشان قرار دادند، اما به اهداف شان نرسیده و نخواهند رسید.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین به این موضوع اشاره کرد که کشورش به همکاری با نیروهای امنیتی و مسلح کوبا به رغم فشارهای آمریکا ادامه خواهد داد.

این اظهارات وزیر خارجه ونزوئلا در حالی مطرح شد که دونالد ترامپ سه شنبه شب طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اتهامات بی پایه و اساسی را علیه برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا و کوبا مطرح کرد.

مشکلات اقتصادی به دنبال تشدید تحریم های آمریکا، ماههاست ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و همچنین سیل عظیمی از مهاجرت شده است. در طول سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.

به دنبال دخالت های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو هشدار داد که واشنگتن به دنبال راه هایی برای تضعیف روند انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ این کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha