۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83332575
T T
۰ نفر
مادورو: آماده ایم در مورد هر موضوعی با مخالفان مذاکره کنیم

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که دولتش آماده است در مورد تمامی موضوعات با هدف حل و فصل بحران در این کشور با مخالفان مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، نیکلاس مادورو روز گذشته تاکید کرد که دولتش آمادگی کامل را برای مذاکره در مورد هر موضوعی با مخالفان دارد.


رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که یک هیأت به نمایندگی دولت به نروژ رفته تا در مورد مسائل مختلف مذاکره کند چون دولت به گفت وگو اعتقاد دارد.


وی افزود: ما آماده‌ایم در مورد هر مسئله ای مرتبط با ونزوئلا مذاکره کنیم تا یک راه حل دمکراتیک برای حل مناقشه در کشورمان یافت شود.


دولت نروژ چند روز پیش اعلام کرده بود که نمایندگان دولت کاراکاس و مخالفان قرار است بزودی در دور جدید مذاکرات حضور یابند. برعکس شماری از کشورهای اروپایی، نروژ خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.


رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از این گفته بود که دولت این کشور به امکان دستیابی به راه حل صلح آمیز در مذاکره با مخالفان در رفع تنش‌ها در ونزوئلا اعتقاد دارد.


این اظهارات مادورو در حالی است که وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که نمایندگان دولت و مخالفان تصمیم گرفته‌اند بار دیگر در اسلو مذاکره کنند؛ مذاکراتی که دور اول آن ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) در پایتخت نروژ برگزار شد.


ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش‌های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه‌های اخیر روبرو بوده و پس از آنکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری مواجه شد.


اروپام **۹۲۳۴**۲۰۴۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha