۸ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 83331750
T T
۰ نفر

طنین الغوث الغوث گرگانی ها در شب قدر

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۱۱
کد خبر: 83331750
طنین الغوث الغوث گرگانی ها در شب قدر

گرگان – ایرنا - همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیا در مساجد و بقاع متبرکه گرگان برگزار و ندای دلنشین الغوث الغوث روزه داران در جای جای این شهر طنین انداز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این آیین برنامه های مختلفی از جمله دعای افتتاح و جوشن کبیر قرائت و حاضران با چشمانی اشکبار برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.
مداحان اهل بیت (ع) نیز درسوگ شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) و همچنین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزده خرداد نوحه سرایی کرده و شرکت کنندگان سوگواری کردند.
حضور گسترده و باشکوه مردم بویژه جوانان در این آئین معنوی سبب شد که علاوه بر صحن مساجد؛ برخی از مردم در حیاط و کوچه های منتهی به مساجد به عبادت و راز و نیاز با خدای خویش بپردازند.
شب قدر، فرصتی دوباره برای بازگشت به خوبی ها، ترک گناه و معصیت محسوب می شود.
این شب ها از اهمیت ویژه ای نزد پروردگار عالمیان برخوردار است و در قرآن کریم نیز بارها بدان اشاره شده و همچنین سوره ای به همین نام بر رسول اکرم (ص) نازل شده که شب قدر را برتر از هزار ماه دانسته است.
اقامه نماز، خواندن دعای جوشن کبیر و به سر گرفتن قرآن و طلب مغفرت از خداوند از جمله اعمالی به شمار می رود که در شب قدر انجام می شود.
نظیر این مراسم معنوی همزمان با لیالی قدر در دیگر شهرها و مناطق روستایی استان گلستان برگزار شد.
۳۰۹۱
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha