۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83331892
T T
۰ نفر
سه دانش آموز از گیلان در رقابت کشوری مهر حائز رتبه شدند

رشت - ایرنا - سه دانش آموز و دو فرهنگی از استان گیلان در نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری 98 - 97 حائز رتبه شدند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردوهای آموزش و پرورش گیلان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان به نام های فراز رهنما در رشته شعر رتبه اول کشوری را در رقابت ملی پرسش مهر رئیس جمهوری به خود اختصاص داد، معصومه مسیب زاده در رشته تصویرسازی و فریماه اصولی در رشته خط شکسته نستعلیق عنوان سوم را در این رقابت کشوری از آن خود کردند.


جمیل غریب اظهار داشت: دو فرهنگی به نام های وجیهه خوشحال در رشته داستان از ناحیه یک رشت و شهریار پورسیدیان در رشته فیلم کوتاه از ناحیه دو رشت عنوان اول کشوری را به خود اختصاص دادند.


وی با بیان اینکه ۱۰۳ اثر از دانش آموزان و فرهنگیان گیلان به نوزدهمین رقابت ملی پرسش مهر رئیس جمهوری ارسال شده بود، خاطر نشان کرد: در مرحله استانی در مجموع ۴۰ هزار و ۵۱۴ اثر به صورت انفرادی و ۱۵ هزار و ۱۲۱ اثر به صورت همگانی از دانش آموزان و فرهنگیان گیلان جمع آوری شده بود.


وی بیان داشت: در نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری سال تحصیلی (۹۸ - ۹۷)، رئیس‌جمهوری از دانش‌آموزان سوال کرد که در سال گذشته چه مهارت‌هایی را در مدرسه آموختید و چه انتظاراتی در این زمینه دارید، دانش‌آموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آنان در زمینه مهارت‌آموزی کمک کرد و به نظر آنان کدام مهارت ها بیشتر برای آینده زندگی آنان مفید بوده و به کار می آید.


در جشنواره امسال دانش‌آموزان و معلمان در رشته‌ها و گرایش های مختلفی از جمله، بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشته‌های ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی (وب نوشت)، و در بخش هنری با زیر مجموعه‌های هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی و خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث)، نقاشی خط و در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویانمایی)، نمایشنامه نویسی (ویژه فرهنگیان) و هنرهای آوایی (سرود همگانی تلفیقی و سرود همگانی محلی) به ارائه اثر در این فراخوان پرداختند.


استان گیلان دارای بیش از ۳۹۱ هزار دانش آموز است.


۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha