۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83331946
T T
۰ نفر
 انشعاب آب و برق غیرقانونی زیادی در مشهد وجود دارد

مشهد-ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: بسیاری از ساختمانهایی که طی سالهای گذشته در حاشیه و روستاهای اطراف مشهد ساخته شده اند به صورت غیرقانونی انشعاب آب و برق دریافت کرده اند.

حیدرخوش نیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ارزان بودن زمین در اطراف این کلانشهر بخشی از مردم اقدام به تصرف و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی و روستایی در بافت حاشیه این شهر کرده اند که متاسفانه هم اکنون از تاسیسات خدماتی نظیر آب و برق نیز بهره مندند که خود موجب شده متخلفان این روند غیر قانونی را ادامه دهند.


وی ادامه داد: کمتر از یک سال است که قانون به مالکان این واحدهای مسکونی اجازه دریافت مجوز انشعاب موقت بهره برداری از تاسیسات خدماتی را داده است و بر این اساس مقرر شده است مالکان طی سه سال مجوزهای لازم را اخذ کرده و تکلیف تخلفات انجام شده در ساخت و سازها را روشن کنند و در صورت عدم پایبندی به این تعهد، انشعاب مربوطه قطع خواهد شد.



* صدور انشعاب بر عهده دهیاری ها بوده است


مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۳۵۸ روستای مشهد ۲۳۱ روستا با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر زیرپوشش این اداره قرار دارند.


بهزاد روغنی افزود: پیش از سال ۹۷ و بر اساس مصوبات قانونی اعطاء مجوز انشعاب آب بر عهده دهیاری ها بود و بر این اساس آب و فاضلاب روستایی مشهد انشعاب آب برای منازل روستایی درون طرح هادی روستاها را صادر می کرد.


وی ادامه داد: از تاریخ ۲۱ آذر ماه سال ۹۷ صدور انشعاب آب در مناطق طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود و هم اکنون این اختیار از دهیاری ها سلب شده است.


روغنی گفت: صدور مجوز انشعاب آب برای واحدهای مسکونی روستایی در خارج از محدوده روستا در شهرستانهای مشهد و بینالود برعهده دفتر فنی استانداری خراسان رضوی و در سایر شهرستانها بر عهده دفاتر فنی فرمانداری هاست.


شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه است و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا دارد. کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.


تعداد روستاهای بخش مرکزی مشهد ۲۲۰ روستاست که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که از این تعداد ۱۳۵ روستا چسبیده به کلانشهر مشهد و در حریم آن قرار گرفته اند و بیشترین میزان ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به این مناطق است.


۱۹۲۲/‏۳۲۲۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha