۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83334878
T T
۰ نفر

امت یکپارچه

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83334878
امت یکپارچه

سنندج - ایرنا - وحدت و یکپارچگی کردستانی ها همپای دیگر امت های مسلمان مهمترین رویداد راهپیمایی روز جهانی قدس است.

به گزارش ایرنا، چهل سال از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام راحل (ره) با عنوان روز جهانی قدس سپری می‌شود و وحدت و یکپارچگی در تحقق این آرمان نه تنها مختص مردم ایران نیست بلکه به نقطه واحد و مشترک امت اسلامی تبدیل شده است.


امروز مردم کردستان که خود به عنوان قلب تپنده وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی هستند بار دیگر این یکپارچگی را با مردم میهن خود و امت اسلامی گره زدند تا دوباره در آرمان آزادی فلسطین اشغالی سهیم باشند.


پس از وحدت به عنوان حاشیه پررنگ‌تر از متن راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور پرشور اقشار مختلف مردم و شهروندان با لباس کُردی دیگر نکته‌های این راهپیمایی در اقصی نقاط کردستان بود که خود را به عنوان حاشیه های زیبا نمایان ساخت.


به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای مختلف استان، مردم روزه دار، مؤمن و انقلابی این استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در راستای اعلام حمایت از قدس شریف و مظلومان و ستمدیدگان فلسطین اشغالی در راهپیمایی حضوری پرشور، مثال زدنی و باشکوه داشتند.



اقشار مختلف مردم سنندج نیز شامل بازاریان و اصناف، نظامیان، فرهنگیان، روحانیون، دانشجوان و دانش آموزان، مسئولان اجرایی، روحانیون و ماموستایان، زنان و مردان مومن و روزه دار، پیر و جوان و از همه صنف در این راهپیمایی حضوری باشکوه داشتند.


حضور مسئولان اجرایی و سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان کردستان در کنار و همراه مردم در طول مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس نمادی از وحدت رویه همه آحاد ملت انقلابی در دفاع از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین بود.


راهپیمایان سنندجی با حمل پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با مضامین مختلف و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، کردستانی بیدار است از آمریکا واسراییل بیزار است، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا و اسراییل و شعار مسلم ما مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به سمت میدان انقلاب و سپس سه راه حبیبی حرکت کردند.



برخی از شهروندان سنندجی لباس‌های محلی کُردی «کوا وپاتول» تن و کفش کلاش پوشیده و با حضور در این راهپیمایی انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.


حضور بانوان انقلابی و زنانی که به همراه کودکان خردسال و نوزادشان در این مراسم شرکت کرده و پرچم‌های خوش رنگ ایران اسلامی در دست داشتند و همچنین حمل پرچم بزرگ ایران توسط راهپیمایی کنندگان قابل توجه و چشمگیر بود.



راهپیمایان سنندجی در انتهای مسیر تعیین شده در سه راه حبیبی و مقابل جایگاه تجمع کردند تا به سخنان حجت اسلام سیدعلی مهدوی نیا مدرس و استاد حوزه علمیه قم گوش فرا دهند.


در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری روز قدس قرائت شد و راهپیمایان با شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا بندهای آن را تأیید کردند. راهپیمایی کنندگان کردستانی در پایان پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند تا بار دیگر نفرت و انزجار خود را از این ۲ رژیم جنایتکار اعلام کنند.


به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام کردند.


۳۰۳۴/‌۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha