۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83334970
T T
۰ نفر
شیعه و سنی خراسان شمالی با فلسطین مظلوم هم نوا شدند

بجنورد - ایرنا - مردم روزه دار و انقلابی استان خراسان شمالی، اعم از شیعه و اهل سنت، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس به صحنه آمده و با خروش فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر سر آرمان های قدس شریف پای فشردند.

به گزارش ایرنا، مردم شهیدپرور و ولایتمدار خراسان شمالی در جای جای این استان از مرد و زن، پیر و جوان و شهری و روستایی در قومیت‌های مختلف کرد و ترک و تات و ترکمن و فارس در سرزمین رنگین کمان فرهنگ‌ها، امروز در چهلمین سال متوالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر در راهپیمایی بزرگ روز قدس حضوری پرشور یافتند تا به ملت مظلوم فلسطین و همه مظلومان جهان اعلام کنند که همیشه پشتیبان آنها هستند و نمی‌گذارند ذره‌ای حقوقشان پایمال شود.
راهپیمایان با مشت‌های گره کرده فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است و این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده و … سر دادند تا حماسه‌ای دیگر را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به جا آورند..


مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز در این راهپیمایی که از میدان شهید این شهر آغاز و تا مصلای حضرت امام خمینی (ره) ادامه یافت، با محکوم کردن مصالحه حکام بی غیرت عرب، معامله به اصطلاح بزرگ قرن را به چالش کشیده و بر ادامه مبارزه تا آزادی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست تاکید کردند.


پیشاپیش راهپیمایان روز قدس بجنورد، استاندار خراسان شمالی، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استان حرکت می‌کردند و حضور علما و برادران ترکمن اهل سنت در صفوف مقدم راهپیمایی از دیگر جلوه‌های زیبای این رویداد در رمزک استان خراسان شمالی بود که دوشادوش برادران شیعه خود لزوم آزادی قدس را فریاد می‌کردند.


در پایان این راهپیمایی با آتش کشیدن آدمک استکبار جهانی، قطعنامه پایانی روز جهانی قدس قرائت شد.
راهپیمایی بزرگ روز قدس در بیش از ۴۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار شد که این راهپیمایی در بجنورد با سخنرانی سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود.
ط / ۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha