۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83336308
T T
۰ نفر

17کودک بی سرپرست در کرمانشاه دارای خانواده شدند

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83336308
17کودک بی سرپرست در کرمانشاه دارای خانواده شدند

کرمانشاه-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته 40 کودک فرزندخوانده شدند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 17 کودک بی سرپرست در کرمانشاه دارای خانواده شدند.

به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز شنبه در نشست خبری که در محل سالن جلسات شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شیرخوارگان و کودکان تا سن دو و نیم سالگی در این شیرخوارگاه نگه داری می‌شوند و این مکان در حال حاضر ظرفیت نگهداری ۳۵ کودک را دارد.



رضوان مدنی یادآور شد، در سال گذشته تعداد فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی ۱۰۶ و هم اکنون ۱۱۰ نفر هستند، تعداد فرزندان دانشجو بی سرپرست که تحت نظارت بهزیستی هستند ۱۷ نفر، تعداد فرزندان امدادبگیر ۱۰۴ نفر، تعداد مراکز شبه خانواده ۶ مرکز است و ۱۱۵ نفر بیمه آتیه فرزندان داریم.



این مسؤول به ارتقای علمی، فرهنگی ۵۰ فرزند تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۵ نفر از فرزندان بهزیستی در اردوهای داخلی و خارجی استان شرکت کرده‌اند.



وی افزود: برخی از نوزادان و شیرخوارگان در مخازن زباله، خیابان و یا در بیمارستان رها می‌شوند و برخی دیگر توسط مردم و یا اورژانس‌های اجتماعی پیدا می‌شوند.



وی معتقد است، دردناک‌ترین بخش ماجرا این است، نوزادانی که از مشکل جسمی رنج می‌برند و دارای والدینی هستند که امید به فضل خدا نداشته و تمکن مالی ندارند رها می‌شوند و در نهایت به شیرخوارگاه می رسند.



مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: نوزادان و کودکان زیبا و سالم بیشترین گزینه انتخابی والدین متقاضی هستند که در این بین کودکان معلول برای انتخاب به حاشیه کشانده می‌شوند غافل از اینکه آنها هم معصوم هستند و به والدینی نیاز دارند تا علاوه بر محبت مسیر توانمندشدن را برای آنان هموار کنند.



رضوان مدنی از شیرخوارگاه معتضدی به عنوان بخش دولتی یاد کرد و ادامه داد: شیرخوارگان بدسرپرست به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند و باید در همین مکان تحت نظارت کامل ما باشند.



مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره خواستار تسهیل روند فرزندخواندگی بوده و هستیم، اظهار داشت: در صورتی که والدین داوطلب قدرت نگهداری، جایگاه مناسب فرهنگی و اجتماعی و شرایط اولیه را داشته باشند و بچه در صورت واگذاری ازلحاظ مالی به سختی نیفتد این امر انجام می‌شود.



وی در خصوص علت تأخیر و یا عدم واگذاری برخی شیرخوارگان یادآور شد، برخی از این کودکان بدسرپرست هستند و این امکان وجود دارد که پس از واگذاری، در آینده والدین حقیقی وی اقدام به اخاذی کنند از همین رو واگذاری آنان انجام نمی‌شود.



وی یادآور شد، هنگامی که نوزاد و کودک به شیرخوارگاه واگذار می‌شود ظرف مدت ۱۵ روز برای وی شناسنامه صادر می‌شود.



رضوان مدنی با بیان اینکه هزینه بیمارستان، درمان و بستری این کودکان برای بهزیستی سنگین است، افزود: ردیف اعتباری به این امر تعلق نگرفته و در این زمینه بدهکار مراکز درمانی هستیم و خواهان توجه ویژه خیران به این مقوله هستیم.



وی از شیرخشک و پوشک به عنوان مهم‌ترین نیاز کودکان این شیرخوارگاه یاد کرد و افزود: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب مشارکت‌های مردمی به شماره ۲۲۶۸۰۵۵۱۷ بانک رفاه و یا به شماه حساب ۲۳۴۵۳۶۳۰۴۱ بانک ملت واریز کنند.



۹۹۹۹۹۹۹۸ ۳۷۷ ۶۱۰۴۳ شماره کارت حساب دیگری برای ارسال کمک‌های نقدی است که در صورت تمایل خیران می‌توانند با فرستادن عکس فیش و تماس با بهزیستی به شماره ۰۸۳۳۸۲۳۵۵۵۵ بر ارسال این وجه برای شیرخوارگاه تاکید کنند.



۷۴۶۰/۸۰۶۶