۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83336541
T T
۰ نفر
بخش مراقبت های ویژه (icu) بیمارستان طالقانی کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- بخش مراقبت های ویژه (icu) بیمارستان طالقانی کرمانشاه روز شنبه با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جریان افتتاح این بخش با بیان اینکه مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی در ۲ مرحله راه اندازی می شود، گفت: امروز مرحله اول آن در قالب ۱۴ تخت و در فضایی به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع افتتاح می شود.


دکتر محمودرضا مرادی افزود: برای نوسازی فضا و تجهیز این بخش در مجموع چهار میلیارد تومان هزینه شده است.


وی اظهار داشت: مرحله دوم بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان نیز در ۱۴ تخت دیگر راه اندازی شده و از لحاظ فضا و تجهیزات آماده افتتاح است اما منتظر تامین نیروی پرستار آن هستیم که پیش بینی می کنیم تا حدود ۲ ماه آینده با تامین نیروی پرستار این بخش نیز به مجموع آی سی یو بیمارستان اضافه شود.


وی با اشاره به اینکه بیمارستان طالقانی در مجموع و با افتتاح بخش های افتتاح شده و در آستانه افتتاح به ۴۰ تخت افزایش می یابد، گفت: وضعیت این بیمارستان از نظر تخت های ویژه یک شرایط تقریباً استانداردی پیدا می کند.


مرادی، افتتاح این بخش ها را در رفع مشکلات بیماران موثر دانست و گفت: با افزایش این تعداد تخت دیگر شاهد سرگردانی بیماران نیستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: قبلاً در این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات بخش مراقبتهای ویژه بیماران در راهروها و اتاق ها مراقبت می شدند که اکنون به بخش مراقبتهای ویژه منتقل می شوند.
مرادی تصریح کرد: از لحاظ قانونی باید ۱۰ درصد تخت های هر بیمارستان مربوط به مراقبت های ویژه باشد یعنی بیمارستان طالقانی که ۲۵۰ تخت دارد باید ۲۵ تخت آن مراقبت های ویژه باشد که اکنون مازاد به این تعداد را هم داریم.


او شرایط بیمارستان طالقانی را به دلیل اینکه مرکز حوادث غرب کشور است، متفاوت از سایر بیمارستان ها دانست و گفت: در این بیمارستان نیاز بیشتری به تخت مراقبت های ویژه داریم که تلاش می کنیم بیش از استاندارد قانونی در این بیمارستان تخت ویژه ایجاد کنیم.


علاوه بر بخش مراقبت های ویژه امروز بخش انکولوژی (خون) بیمارستان طالقانی برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی نیز افتتاح شد.


بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.
این بیمارستان ۲۱۵ تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب دارد. تعداد کل کارکنان این مرکز ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۲۵۲ پرستار، ۷۵ پزشک و ۳۵۰ نفر پرسنل است.
این مرکز دارای ۱۲ بخش بستری است که تعداد تخت های این مرکز شامل ۲۱۵ تخت بستری، ۲۱ تخت اورژانس، ۱۳ تخت اتاق عمل و ۲۸ تخت ویژه است.
استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۱۷ بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.


۳۰۳۳/‏۸۰۶۶