دستگاه ام آر آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه- ایرنا- دستگاه ام آر آی (MRI) بیمارستان طالقانی عصر پنجشنبه در ششمین روز از هفته سلامت، با حضور «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این دستگاه یک و نیم تسلا، محصول جدید کمپانی فیلیپس و جزو معدود دستگاه‌های یک و نیم تسلا است که ۳۲ کاناله است و تمامی امکانات و نرم افزارهای حرفه ای را داراست و قیمت آن با هزینه بهسازی، تاسیسات و هتلینگ با ارز آزاد حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

همچنین بخش جراحی بیمارستان طالقانی کرمانشاه، با حضور استاندار کرمانشاه و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نام دکتر «فتاح فرخی» استاد پیشکسوت جراحی نامگذاری شد.

استاندار کرمانشاه در این مراسم اعلام کرد: دکتر فرخی از چهره های ماندگار استان است که در زمان جنگ تحمیلی با شهامت و فداکاری در بیمارستان های استان به مداوای مجروحین پرداختند.

بهمن امیری مقدم اظهار داشت: از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خاطر این کار زیبا قدردانی می کنم و امیدوارم این بدعت کماکان ادامه داشته باشد و از چهره های شاخص و ماندگار استان در زمان حیات آنان یاد شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پروژه های توسعه‌ای بیمارستان طالقانی شامل بخش ها، اورژانس جدید و اتاق عمل بازدید کرد.

تکمیل و راه اندازی پروژه اورژانس جدید این بیمارستان که هم اکنون در دست احداث است، به عنوان مرکز ترومای غرب کشور می‌تواند کمک شایانی در درمان مصدومین و بیماران باشد.

استاندار کرمانشاه ضمن بازدید از بخش های مختلف و اتاق عمل این بیمارستان، از بیماران عیادت و با پرسنل گفت و گو کرد.

۲ بخش بیمارستان طالقانی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اصلاح و بازسازی شده و هتلینگ ۲ بخش دیگر در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.

این بیمارستان ۲۱۵ تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب دارد. تعداد کل کارکنان این مرکز ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۲۵۲ پرستار، ۷۵ پزشک و ۳۵۰ نفر پرسنل است.

این مرکز دارای ۱۲ بخش بستری است که تعداد تخت‌های این مرکز شامل ۲۱۵ تخت بستری، ۲۱ تخت اورژانس، ۱۳ تخت اتاق عمل و ۲۸ تخت ویژه است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۱۷ بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها واقع شده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha