۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 1458
کد خبر: 83336889
T T
۰ نفر
کشاورزان کلاله افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ تن کلزا به مراکز خرید تحویل دادند

گنبدکاووس – ایرنا – مدیر جهادکشاورزی کلاله اعلام کرد: از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا تاکنون ، کشاورزان این شهرستان هشت هزار و ۸۱۲ تن محصول تولیدی خودرا به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند.

علی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا به نحوه پرداخت بهای دانه روغنی کلزا خریداری شده اشاره کرد و گفت: براساس هماهنگی انجام شده، به محض تحویل محصول و ارائه چک لیست به بانک کشاورزی، بهای کلزای تحویلی آنان به ازاء هر کیلو ۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال، با در نظر گرفتن حداکثر ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت، در کمتر از یک هفته به حسابشان واریز می شود.


وی گفت: تاکنون بیش از ۸۶ میلیارد ریال از طلب کلزاکارانی که محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده اند، پرداخت شده است.


مدیر جهادکشاورزی کلاله اراضی تحت کشت کلزا در سال زراعی جاری در این شهرستان را ۱۷ هزار و ۹۵۲ هکتاربیان کرد و گفت به دلیل شرایط جوی و میزان بالای رطوبت هوا، برداشت محصول کلزا از ۲۲ اردیبهشت آغاز شده و تاکنون محصول بیش از چهار هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان کلاله برداشت شده است.


علیزاده میانگین تولید دانه روغنی کلزا در هر هکتازاز اراضی تحت کشت این محصول درکلاله را ۱.۵ تا سه تن ارزیابی کرد و گفت: با این روند پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید شود.


شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، ۶۸ هزار و ۲۰۳ هکتاراراضی زراعی و باغی دارد.


/ ‏۱۸۶۰/‏۷۴۷۸