۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83337114
T T
۰ نفر
نرخ کرایه های حمل و نقل درون شهری زنجان تعیین شد

فرماندار زنجان گفت: نرخ جدید حمل و نقل درونشهری زنجان در جلسه تنظیم بازار مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان نرخ تعیین شده کرایه اتوبوس ها از شهرک‌ها تا پارک سوارها یعنی تا میدان ارتش و بلوار آزادی ۵۰۰ تومان و از آنجا به هسته مرکزی شهر ۳۰۰ تومان خواهد بود.
وی اظهار داشت: نرخ کرایه اتوبوس شهرک های شمال غربی تا هسته مرکزی شهر مانند اسلام‌آباد نیز ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.


این مسئول ادامه داد: نرخ‌های کرایه اتوبوس اعلام شده مربوط به استفاده از دستگاههای کارتخوان است که در ستاد تنظیم بازار مصوب شد.
فرماندار زنجان با اشاره به نرخ مصوب کرایه تاکسی های درونشهری نیز گفت: طبق مصوبه تنظیم بازار نرخ مصوب کرایه تاکسی برای مسیر اول ۷۵۰ تومان و برای ۲ مسیر یک هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است
وی اضافه کرد: نرخ‌های جدید مصوب شده در تنظیم بازار پس از ابلاغ به شهرداری قابلیت اجرا دارد.


این مسئول ادامه داد: کارهای مطالعاتی و موضوع خطوط ویژه و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی انجام گرفته، هر چند طرح قبلی با مخالفت‌های کسبه مواجه شدا که طرح جایگزین از سوی حوزه ترافیکی فرمانداری به شورای ترافیک استان پیشنهاد شده که بصورت موقت اجرایی خواهد شد.


وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح پیشنهادی موقت مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل درونشهری زنجان کاهش می‌یابد که این موضوع نیز در نرخ گذاری نیز بسیار اثر گذار است.


فرماندار زنجان گفت: مصوبه طرح موقت ساماندهی حمل و نقل از سوی شورای ترافیک به شهرداری ابلاغ و مقرر شده که شرایط کار در این زمینه با توجه به مخالفت‌های کسبه فراهم و تا به سرانجام رسیدن طرح اصلی مشکلات طرح فعلی برطرف شود.


به گفته وی، ساماندهی خطوط حمل و نقل درونشهری و خطوط ویژه از سوی شهرداری با همکاری شهروندان و اهالی کسبه می‌تواند به نتیجه بخش بودن طرح‌ها با کمترین تبعات اجتماعی منتهی شود.


به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با نرخ های مصوب شورای اسلامی شهر زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود:


سه نرخ کرایه برای اتوبوس‌های درون شهری پیش بینی شده و بر این مبنا مسافران اتوبوس‌هایی که از پایانه میدان ارتش و بلوار آزادی به سمت شهرک‌های شمالی حرکت می‌کند بصورت نقدی و کارتی به ترتیب ۸۰۰ و ۵۰۰ تومان را پرداخت خواهند کرد.


کاظم افشارچی اضافه کرد: که بر این اساس ۱۰ اتوبوس نیز از پایانه‌های ارتش، خیابان سعدی، میدان انقلاب و در نهایت بلوار آزادی شهروندان را در این مسیرها با کرایه کارتی ۳۰۰ و نقدی ۵۰۰ تومان انجام خواهند داد.


این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها پنج خط اتوبوس نیز در خیابان زیبنیه شهرزنجان طبق روال قبلی مستقر می‌شوند که مسافران را به سمت شهرک‌های غربی جابجا خواهند کرد و برای این مسیرها نیز نرخ با کارت ۷۰۰ تومان و به صورت نقدی یک هزار تومان در نظر گرفته شده است.


به گزارش ایرنا، شهر زنجان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.


۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha