۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83338227
T T
۰ نفر

بورس وارد مدار صعودی شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83338227
بورس وارد مدار صعودی شد

تهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۲ هزار و ۱۵۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۲۴ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

در معاملات امروز چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در ۲۹۶ هزار نوبت داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۷۴ واحد افزایش به ۵۲ هزار و ۳۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۰۹ واحد افزایش به ۳۶ هزار و ۵۵ واحد رسیدند.


شاخص آزاد شناور نیز با ۲ هزار و ۷۰۶  واحد افزایش به رقم ۲۵۴ هزار و ۶۸ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۳۱۲ واحد و شاخص بازار دوم  پنج هزار و ۵۷۳ واحد کاهش داشتند.


در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۱۹۲ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۷۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۵۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۹۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۰ واحد و سایپا (خساپا) با ۶۰ واحد در بین تمامی نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


در مقابل ، نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۲ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.


گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، سیمان تهران، سیمان تهران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.


گروه بانکی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.


آخرین وضعیت شاخص فرابورس


شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۸۵۱ واحد ثابت ماند.


در این بازار یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.


نماد پتروشیمی مارون (مارون )، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) وتوسعه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.


در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پالایش نفت لاوان (شاوان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.


اقتصام**۹۲۰۶**۹۱۸۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha