۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۷
کد خبر: 83338400
T T
۰ نفر
عملیات ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به  اوتیسم در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در مشهد آغاز شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی روز یکشنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: این مدرسه ۹ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش علیرضا موحدیان تأسیس خواهد شد.


علی قاسمی پور افزود: در استان خراسان رضوی حدود ۱۷ هزار دانش آموز استثنایی به صورت خاص و همچنین طرح تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند.


وی ادامه داد: هشت هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس استثنایی و حدود ۹ هزار نیز در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند که دانش آموزان این طرح بهره هوشی عادی دارند ولی در بعضی موارد نیاز به حمایت‌های خاص و ویژه اند.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: متناسب با سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استثنایی چرخش از جداسازی به سمت فراگیرسازی است و در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از ۲۵ خردادماه به صورت رسمی در استان آغاز می‌شود دانش آموزان اوتیسم، دانش آموزان دارای آسیب شنوایی و بینایی و همچنین دانش آموزان دارای مشکلات جسمی و حرکتی در مدارس عادی ساماندهی خواهند شد.


قاسمی پور با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان ۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در حال فعالیت است افزود: استان خراسان رضوی در موضوع آموزش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم پیشروترین استان کشور محسوب می‌شود و سایر استان‌های کشور در قالب اردوهای تجربه گردانی از مدارس این استان بازدید می‌کنند.


وی ادامه داد: ۲۹۳ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، حدود ۱۵۰ دانش آموز در مشهد زندگی می‌کنند و در نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان مشغول به تحصیل هستند.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: متأسفانه جایابی هایی که برای ساخت مدارس اوتیسم انجام شده مناسب نبوده و بسیاری از دانش آموزان مبتلا به اوتیسم حاشیه شهر مشهد باید مسافت طولانی را برای رسیدن به این مدارس طی کنند که خوشبختانه با ساخت این مدرسه خشی از این مشکل حل خواهد شد.


استان خراسان رضوی دارای حدود یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز است.


۱۹۲۲/‏‌ ۷۴۹۶



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha