۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83339490
T T
۰ نفر
شهردار مراغه: عوارض شهری بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری ها را تشکیل می دهد

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه با تاکید بر لزوم همراهی شهروندان در پرداخت عوارض شهری گفت: پرداخت به موقع عوارض املاک، نوسازی و خودرویی که بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری ها را تشکیل می دهد زمینه را برای اجرای به موقع طرح ها و توسعه و آبادانی شهر فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه مراغه افزود: حدود ۳۰ درصد از درآمدهای شهرداری از طریق دریافت عوارض شهری تأمین می‌شود که این میزان در سال گذشته پایین‌تر از این رقم بود.


وی ادامه داد: در طول سال گذشته برای ۶۰ هزار و ۹۴۴ پرونده املاک و نوسازی، ۴۱ هزار و ۵۰۴ فیش پرداختی صادر شد که انتظار می‌رفت حدود ۱۰.۳ میلیارد تومان برای شهرداری درآمد داشته باشد اما از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۵۸ فیش به مبلغ سه میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان وصول شد.


احمدی با انتقاد از عدم پرداخت عوارض خودرویی در این شهرستان گفت: هم اکنون از مجموع حدود ۹۵ هزار خودروی شخصی پلاک گذاری شده این شهرستان فقط هفت هزار و ۲۷۱ مورد فیش وصول شده که درآمد ۹۸۱ میلیون تومانی برای شهرداری داشته است.


وی افزود: در صورت پرداخت عوارض خودرویی برای تمام خودروهای شخصی بر اساس معیارهای و قوانین کشوری باید ۱۲.۸ میلیارد تومان درآمد سالانه برای شهرداری حاصل می‌شد که این رقم متأسفانه به ۷.۶ درصد تنزل پیدا کرده است.


شهردار مراغه با اشاره به بودجه ۸۹ میلیارد تومانی سالجاری شهر گفت: بودجه امسال شهرداری مراغه نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.


احمدی افزود: بر اساس آمار موجود بودجه سال ۹۷ شهرداری در مجموع ۹۴.۵ درصد و بخش عمرانی آن ۷۷ درصد تحقق یافته بود از این جهت مشکلی در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و پیمانکاران به وجود نیامد.


وی ادامه داد: در زمینه تأمین قیر مورد نیاز شهرداری برای آسفالت ریزی معابر ۵۰۰ تن قیر قبل از عید و ۵۰۰ تن دیگر نیز پس از عید تأمین شده و استخر قیر واحد آسفالت شهرداری آماده خدمات رسانی است.


وی با اشاره به اجرای طرح احیای رصدخانه تاریخی مراغه توسط شهرداری گفت: بر اساس توافقات انجام شده، از مجموع ۱۴ هکتار فضای تحویلی به میراث فرهنگی، پنج هکتار در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که این امر مستلزم مصوبه هیأت دولت است.


وی افزود: در راستای تحقق و اجرای این طرح در رصدخانه تاریخی این شهرستان، طرح جامع توسط شهرداری آماده شده و در صورت تأمین زمین آماده برگزاری مناقصه خواهد بود.


وی با اشاره به رویکرد شهرداری مراغه در شفاف سازی هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری گفت: برای این منظور تعرفه‌های عوارض و دفترچه‌های ارزش ملکی و نیز ارزش منطقه‌ای املاک در سایت شهرداری در معرض دید شهروندان گذاشته شده است.


وی اضافه کرد: همچنین واحد کنترل مهندسی ناظر سطح شهر به منظور نظارت مناسب بر ساخت و سازهای شهری در شهرداری ایجاد شده است.


شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و ۶۰۷ کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.


۳۰۷۷/‏۷۴۸۷

اخبار مرتبط