۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83339893
T T
۰ نفر

سطح زیر کشت زیره در تربت جام افزایش یافت

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83339893
سطح زیر کشت زیره در تربت جام افزایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی کنونی هزار و 900هکتار از کشتزارهای این شهرستان به کشت زیره سبز اختصاص یافت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم برابر افزایش یافته است.

علی ممیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت این گیاه دارویی در مناطق پائین جام، بوژگان و حومه این شهرستان افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار به ۷۰۰ کیلوگرم می‌رسد به این ترتیب پیش بینی می‌شود در سال زراعی کنونی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زیره سبز در این شهرستان برداشت شود.


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: مهمترین استفاده از این گیاه، مصارف خوراکی، صنعتی و دارویی است و عواملی همچون فصل کوتاه رشد، نیاز اندک به آب، اشتغال زایی، ارزش افزوده و درآمد مطلوب از ویژگی‌های قابل توجه گیاه زیره برای بهره برداران بخش زراعی است.


ممیزی افزود: عدم خرید تضمینی، ثبات نداشتن قیمت و نبود کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی از مهمترین مشکلات حوزه کاشت این محصول در تربت جام است و در حال حاضر فقط پنج درصد محصول تولید شده در شهرستان به مصرف می‌رسد.


وی به کمبود منابع آبی در تربت جام اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افت منابع آب و کاهش ذخایر زیر زمینی، کشت و توسعه محصولات کم آب طلب یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.


بیش از ۶۵ درصد جمعیت شهرستان تربت جام به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند وسالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود. شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد بیش از ۱۱ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.


۱۹۲۲/‏۷۴۹۴


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha