۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83340207
T T
۰ نفر
روز انتقال یافته های تحقیقاتی علوم دامی در نظر آباد برگزار شد

کرج - ایرنا - مراسم روز انتقال یافته های تحقیقاتی علوم دامی روز دوشنبه در دامداری شرکت کشت و صنعت بستان شهرستان نظرآباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استان البرز در زمینه تولید محصولات دامی از استان های پیشرو در کشور بوده و حتی مازاد تولیدات این استان به استان های همجوار و حتی خارج از کشور صادر می شود به طوریکه یکی بزرگترین دامداری های کشور و خاورمیانه با ظرفیت چهار هزار راس دام، در این استان و شهرستان نظرآباد قرار دارد.


با توجه به اهمیت استان البرز در زمینه پرورش و تولید محصولات دامی دانش محور، انتقال یافته های نوین کشاورزی و دامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


در همین زمینه و با همت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و پیرو اجرای طرح تحقیقی- ترویجی «اثرات استفاده از جیره آغازین بر عملکرد و سلامتی بره های شیر خوار و ارزیابی اقتصادی آن» که با همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از بهمن ماه سال ۹۷ اجرا شد، روز انتقال یافته های تحقیقاتی در این زمینه با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان و محققین موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در محل دامداری شرکت کشت و صنعت بستان نظرآباد برگزار شد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این آیین گفت: در طرح فوق که به منظور ارتقا سطح دانش و توانمندی دامداران منطقه و انتقال دانش فنی اجرا شد، بهره برداران و دامداران شهرستان نظراباد با حضور در شرکت کشت و صنعت بستان به صورت تئوری و عملی با نتایج بدست آمده از گروه های دامی مورد آزمایش آشنا شدند.
مریم اکبری افزود: در زمان اجرای طرح تمام وقایع مربوطه از زمان تولد و مراقبت های بعد از آن تا زمان حصول نتایج مورد نیاز، زیر نظر کارشناسان خبره و محققان باتجربه موسسه تحقیقات علوم دامی بوده و در ارزیابی اقتصادی صورت گرفته، نتایج بدست آمده نشان دهنده تفاوت میانگین وزن بره های گروه تیمار و شاهد، افزایش سرعت رشد بره ها، کاهش تلفات و برگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه تر اثر استفاده از جیره آغازین در بره ها بوده است.
در بازدید از طرح تحقیقی فوق، نمایندگان معاونت بهبود تولیدات دامی استان، مدیریت هماهنگی ترویج استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد، کارشناسان و مدیر شرکت کشت و صنعت بستان و تعدادی از دامداران منطقه در آن حضور داشتند، نتایج حاصل از اجرای طرح ارائه و به صورت عملی در اختیار کارشناسان و دامداران قرار گرفت.


۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha