۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبر: 83340597
T T
۰ نفر
 عقب ماندگی های فرهنگی در جامعه باید جبران شود

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نیاز به فعالیت و کار بیشتر است، گفت: دلیل این موضوع محدودیت هایی بوده که در این عرصه وجود دارد و اکنون باید با تلاش و کوشش و برنامه ریزی بیشتر این عقب ماندگی ها جبران شود.

جلیل حسنی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن اشاره به حُسن تأیید در انتخاب ریاست جدید این نهاد افزود: از نقاط قوت تأیید مدیر جدید ارشاد لارستان این است که اکثر هنرمندان، سیاسیون و کسانی که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی فعال هستند، برای این انتخاب اتفاق نظر داشتند.


حسنی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با حضور این مدیر جوان، می‌توان مسائل فرهنگی و هنری در منطقه لارستان را جلو برد، اظهار داشت: اگر مسائل فرهنگی جامعه اصلاح و بهینه شوند بر تمام ابعاد زندگی اجتماعی مردم نیز تأثیر خواهند داشت.


وی تصریح کرد: امید می‌رود مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد لارستان در راستای دستورالعمل‌ها، چارچوب‌ها و وظایفی که مشخص شده گام‌های مؤثری برداشته و در چارچوب ارزش‌های دینی، انسانی و قابل قبولی که همه بر روی آن اتفاق نظر دارند، بحث نشاط و شادابی جوان‌ها را مورد توجه قرار دهد و در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشد.


معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه همه مدیران باید از برنامه‌هایی که می‌تواند جوان‌ها و نوجوان‌ها را به نوعی نسبت به آینده امیدوار کند و نشاط و انگیزه را در آنها به وجود آورد، حمایت کنند؛ خاطرنشان کرد: از برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع که چارچوب آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده باشد حمایت خواهم کرد تا برنامه‌هایی که به نفع جامعه و به خصوص به نفع نوجوانان و جوانان است و می‌تواند نشاط و شادابی را به ارمغان آورد، گسترش یابد تا جامعه‌ای با نشاط داشته باشیم.


فرماندار ویژه لارستان ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های میان مدت و دراز مدت نواقص و مشکلات را در این حوزه به حداقل برساند و برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود را به سمت اجرایی شدن پیش ببرد.


وی خطاب به هنرمندان لارستان خواستار حضور بیشتر و بهینه‌تر آنها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار علاوه بر نوجوانان و جوانان به تمام اقشار و گروه‌ها در زمینه فرهنگ و هنر خدمت کرده و برنامه‌ها را با کمک تمامی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان به پیش ببرد.


نماینده عالی دولت در لارستان در پایان سخنانش اضافه کرد: ما باید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برنامه داشته باشیم تا آن جایی که امکان دارد از گسترش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.


در پایان این مراسم مجید حجتی به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب و از تلاش‌های عبدالمهدی بهزادی سرپرست سابق این اداره نیز تجلیل شد.


مجید حجتی اهل و ساکن لار و دارای مدرک کارشناسی الکترونیک و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی است.


۹۸۷۳/‏۶۱۱۳