۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83340958
T T
۰ نفر

امواج پایدار در آسمان آذربایجان غربی حاکم شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83340958
امواج پایدار در آسمان آذربایجان غربی حاکم شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج پایدار و جوی آرام همراه با افزایش تدریجی دما در آسمان آذربایجان غربی حاکم شده است.

اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با استقرار این جریان‌های پایدار، روند افزایش دمای هوا در آذربایجان غربی از روز گذشته شروع شده و هوای استان به تدریج به سوی گرمای تابستانی سوق پیدا کرده است.


وی ادامه داد: این افزایش دمای هوا در آذربایجان غربی شامل افزایش در دمای شبانه و دمای روزانه بوده که افزایش دما در اواسط روز بیشتر احساس می‌شود.


وی اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده پایداری هوا و جوی آرام برای امروز و فردا در آسمان آذربایجان غربی است که دمای هوا را بطور میانگین تا پنج درجه افزایش می‌دهد.


رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۹ درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان بود.


وی یادآور شد: در این مدت دمای هوای ارومیه / مرکز استان / بین ۱۶ و ۳۲ درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۲ و ۳۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.


به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.


۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha