۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸
کد خبر: 83341297
T T
۰ نفر
وزارت خارجه لبنان: ایران با عفو و تحویل نزار زکا موافقت کرد

بیروت - ایرنا- وزارت امور خارجه لبنان امروز(سه شنبه) با صدور بیانیه ای ادعا کرد که مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون رئیس جمهوری لبنان از همتای ایرانی خود مبنی بر عفو و آزادی "نزار زکا" موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: "در پی تلاش طولانی مدت که این اواخر افزایش یافت"، سفیر ایران در بیروت در تماس با وزیر خارجه موافقت رسمی مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایرا مبنی بر عفو نزار زکا به مناسبت عید فطر را اعلام کرد.


این در حالی است که وزیر خارجه لبنان در همین ارتباط نامه ای به همتای ایرانی خود ارسال کرده بود.


به گزارش این سفیر ایران در بیروت در این تماس همچنین اعلام کرد مسئولان ایرانی هر زمانی آماده پذیرش هر هیات لبنانی برای تحویل نزار زکا هستند که مشمول عفو قرار گرفته است.


بر اساس این بیانیه وزیر خارجه لبنان این موضوع را به اطلاع ژنرال عون رئیس جمهوری رساند و او نیز بلافاصله از ژنرال "عباس ابراهیم" مدیرکل امنیت عمومی لبنان خواست تا این موضوع را با هماهنگی سفارت لبنان در تهران پیگیری کند.


در پایان بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: از مسئولان ایرانی دست اندرکار این موضوع به دلیل پایان دادن به این پرونده و گام برداشتن در مسیر تقویت روابط دو جانبه تشکر می کنیم؛ روابطی که لبنان بر اساس آن تقویت همکاری و احترام متقابل و احترام به حاکمیت دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک بنابر قانون بین الملل را خواستار است.


نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا درشهریور ۹۴ در ایران بازداشت و بنابر اعلام مقام‌های قضایی ایران به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴.۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.


خاورم **۱۱۱۰*۱۵۹۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha