امام خمینی(ره) با مقاومت نهضت اسلامی را به پیروزی رساند

مشهد-ایرنا- دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه مقاومت نهضت اسلامی مردم ایران را به پیروزی رساند و نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقر کرد.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه عصر سه شنبه در مراسم سی امین ساگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین مردم ایران در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: مقاومت یعنی ایستادگی در برابر عوامل شرآفرین و سلطه گر و رهبر معظم انقلاب نیز در برابر هجمه های دشمنان و کشورهای همپیمان آنان در منطقه راه مقاومت را برگزیده اند.
وی ادامه داد: مقاومت در ایمان به منزله سر است نسبت به بدن و همان گونه که در بدن بدون سر خیری نیست، ایمان بدون صبر ومقاومت نیز حاصلی ندارد و مشخصه ایمان در اسلام ناب این گونه است.
امام جمعه موقت مشهد گفت: هر چه صداقت یک ملت بیشتر باشد کمک پروردگار نیز بیشتر می شود و آنچه صداقت یک ملت را بیشتر می کند مقاومت است.
فرزانه، مقاومت را عنصر ضروری برای تداوم حرکت یک ملت در تاریخ عنوان کرد و افزود: وقتی به انقلاب اسلامی نگاه می کنیم می بینیم این حرکت با مقاومت در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و با مقاومت مبارزان در دل تبعیدگاه های رژیم ستمشاهی ادامه یافت و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با همین عنصر مهم به پیروزی رسید و در ادامه نیز ملت ایران طی چند دهه تاکنون با مقاومت به همه اهداف و آروزهای خود خواهد رسید.
فرزانه ادامه داد: روزی به امام (ره) گفتند اگر به مقاومت ادامه دهید سایر مراجع و مقلدین شما در کنارتان نخواهند بود اما امام به نهضت اسلامی و مقاومت خود ادامه دادندو روز دیگری یکی از روحانیون در همین مشهد خطاب به آن امام بزرگوار گفتند شما در برابر رژیم ستمشاهی پهلوی ایستادگی کردید حالا جواب خونهایی که در این راه ریخته می شود را که خواهد داد اما امام خمینی (ره) در برابر این حرفها ایستادند و مقاومت کردند و نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مطابق آموزه های دینی ملت صابر، پیروزی را از دست نمی دهد لذا در طول تاریخ و اعصار گذشته شاهد بوده ایم که پیروزی ملتها با ایستادگی به دست می آید و قرآن کریم نیز در ماجرای مقابله با فرعون، عامل پیروزی و موفقیت قوم بنی اسرائیل را مقاومت عنوان کرده است.


فرزانه افزود: دشمنان سال گذشته سخن از سرنگونی نظام اسلامی به به زبان می آوردند و الان می گویند ما با نظام اسلامی کار نداریم و یا چندی پیش ۱۲ شرط برای مذاکره مطرح می کردند و ناوهای هواپیمابر خود را به خلیج فارس گسیل کردند اما امروز خواستار مذاکره بدون پیش شرط هستند و البته از ناوهایشان در خلیج فارس که می توانست اهداف خوبی برای نیروهای مسلح ما باشد نیز خبری نیست.
وی ادامه داد: آنچه عامل این رویدادها شد مقاومت ملت بود، دشمنان خواستند ملت ایران را خسته کرده و بترسانند که که نتوانستند و اینها با مقاومت ملت به دست آمد لذا مقام معظم رهبری می فرمایند گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.
او تاکید کرد: اگر ملتی بخواهد الگو و خط شکن شود و دیگران را به دنبال خودش بکشاند باید مقاومت را سرلوحه خود قرار دهد.


به گزارش ایرنا این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد با حضور گسترده مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی همراه بود.
۱۹۲۲/‌۳۲۲۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha