۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83341474
T T
۰ نفر

ابعاد قیام ۱۵ خرداد ناشناخته مانده است

۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبر: 83341474
ابعاد قیام ۱۵ خرداد ناشناخته مانده است

بجنورد- ایرنا- یک مبلغ حوزه علمیه مشهد گفت: ابعاد گسترده‌ای از قیام ۱۵ خرداد ناشناخته مانده است و حال آنکه این نهضت ظرفیت آن را دارد، که به عنوان الگویی برای جوانان و نسل‌های آینده بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام یاسر ولی زاده سه شنبه شب در آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یادواره شهدای ۱۵ خرداد در مسجد جامع شیروان اظهار داشت: در تاریخ ایران ۱۳ قیام رخ داد و همه این قیام‌ها منجر به شکست شد اما قیام امام (ره) به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی ایران را بنا کرد.


وی با بیان اینکه نخستین حرکت‌های انقلابی ایران با خون شهدای ۱۵ خرداد شعله ور شد، گفت: باید این قیام و اهداف و آرمان‌های شهدا به خوبی برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین شود.


ولی زاده با اشاره به اینکه بسیاری از جنایات پهلوی توسط حضرت امام در این روز برملا شد، افزود: مردم ایران در قیام ۱۵ خرداد نشان دادند که با تمام توان پشتیبان حکومت دینی هستند و قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ حرکتی برگرفته از آگاهی و بصیرت دینی ملت ایران بود.


مبلغ حوزه علمیه مشهد گفت: واقعه ۱۵ خرداد هم یک حرکت دینی و معنوی و هم یک اقدام سیاسی برگرفته از بصیرت و آگاهی بود که زمینه را برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد و ۱۵ سال بعد با پیروزی انقلاب همراه شد.


مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یادواره شهدای ۱۵ خرداد با حضور مسئولان شهرستانی، خانواده‌های شهدا و جمع کثیری از مردم شهیدپرور شیروان در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد که همراه با مداحی و سینه زنی بود.


۷۱۸۶/۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha