۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83343536
T T
۰ نفر

۱۵ ساختمان مهم دانشگاه ها مقاوم سازی شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83343536
۱۵ ساختمان مهم دانشگاه ها مقاوم سازی شد

تهران – ایرنا – مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه ها با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد و تاکنون ۱۵ ساختمان مهم دانشگاه ها مقاوم سازی شده است.

جمشید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در مورد مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه های کشور بر اساس آخرین ویرایش آیین نامه مقاوم سازی در مقابل زلزله، اظهار کرد: تعداد زیادی از ساختمان های دانشگاه های کشور در سال ۶۶ احداث شد که با توجه به آیین نامه مقاوم سازی مقابل زلزله، این ساختمان ها کاملاً بر اساس ضوابط احداث و مقابل زلزله مقاوم هستند.
وی افزود: تمام ضوابط مقاوم سازی ساختمان ها بر اساس آخرین ویرایش در دانشگاه های کشور رعایت می شود؛ با این حال عمر تعدادی از ساختمان ها مربوط به قبل از سال ۶۶ است که دانشگاه ها در حال مقاوم سازی هستند.
مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان ها نسبت به سال های گذشته جدیتر دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته سرعت مقاوم سازی ساختمان ها به دلیل مسائل مالی پایین بود و دانشگاه ها به خاطر نداشتن جایگزین برای ساختمان در حال تعمیر، رغبت زیادی به مقاوم سازی نشان نمی دادند.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه مقاوم سازی ساختمان ها مقابل زلزله متقاضیان بیشتری میان دانشگاه ها پیدا کرده است، گفت: تمام دانشگاه ها بر اساس قوانین مقررات ملی باید ساختمان ها را مقاوم سازی کنند که این امر بر اساس ویرایش جدید در حال انجام است. برخی ساختمان ها که طی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته ساخته شده اند با توجه به چند ضعف، نیاز به مقاوم سازی بیشتری دارند.
به گفته این مسئول وزارت علوم، نزدیک به ۱۵ ساختمان مهم دانشگاه ها مقام سازی شده است، اما وزارت علوم به دلیل تعدد این ساختمان ها به دنبال دریافت اعتباراتی از سازمان برنامه و بودجه کشور است.
دانام **۹۴۹۲** 1200