۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 83344081
T T
۰ نفر
 معاون وزیر کشور: شوراهای شهر و شهرداران، اعتماد سازی کنند

یزد - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: از همه اعضای شوراهای شهر و شهرداران می‌خواهم برای تقویت اعتمادسازی میان مردم و مسوولان گام بردارند.

"مهدی جمالی نژاد" روز شنبه در آئین معارفه شهردار جدید یزد با بیان آنکه این کم اعتمادی را دشمن میان مردم و مسئولان ایجاد کرده که بسیار خطرناک است اظهار داشت: معتقدم در این شرایط، شوراهای اسلامی شهر به عنوان نخستین خاکریز و شهرداران به عنوان مدیران محلی و دهیاران روستاها در اعتمادی سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارند.



رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات و سختی‌ها اعتماد مردم را داشتیم ولی امروز با وجود زیر ساخت‌ها و امکاناتی که داریم اعتماد مردم به مدیران بسیار کم است.



معاون وزیر کشور افزود: احساس می‌کنم می‌توانیم این روابط را احیا کنیم و دیوار بی اعتمادی را برداریم و با رفاقت، همدلی و اتحاد برای پیشرفت کشور گام برداشت؛ در این زمینه از همه اعضای شورای شهر و شهرداران می‌خواهم در جهت تقویت اعتمادسازی قدم بردارند.



وی مهمترین بحران امروز کشور که بسیار نگران کننده دانست را کم اعتمادی مردم به مسئولان اعلام و اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از جریان‌های سیاسی کشور به این مساله توجه نمی‌کنند و خیلی ساده از آن عبور می‌کنند؛ اعتقاد دارم این بحران از تحریم‌ها و سیلاب‌ها به مراتب بدتر است.



وی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد انصافاً در کشور، بی نظیر و یک مجموعه‌ای از سلایق مختلف هستند به طولانی شدن روند انتخاب شهردار یزد اشاره و گفت: من همه تقصیرها را در این زمینه به گردن می‌گیرم و از مردم یزد عذرخواهی می‌کنم اما در این زمینه پیگیری‌های بسیاری کردم و امیدوارم با شروع به کار شهردار منتخب کارها خیلی سریع پیش برود.



معاون وزیر کشور افزود: شهر و استان یزد با وجود اصناف درستکار، پزشکان حاذق و مدیران پرتلاش، یک استان متفاوت است و مسائل و مشکلاتی که در استان‌های دیگر کشور وجود دارد در این خطه، کمتر است.



وی تصریح کرد: حتی دلسوزی رسانه‌ها و نقادان رسانه‌ای این شهر بی نظیر است و این امر نویدبخش یک جهش بزرگ در استان یزد محسوب می‌شود.



در این مراسم از زحمات دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار پیشین و مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد قدردانی و جمال الدین عزیزی به عنوان شهردار یزد معرفی شد.



جمال الدین عزیزی بندرآبادی متولد سال ۵۳ و اهل محله شیخداد یزد است؛ وی مدیر عاملی شرکت برق دماوند و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را در کارنامه دارد و هم اکنون عضو فعلی هیئت مدیره شرکت برق دماوند است.



داوری نظری که پیش از آن بعنوان شهردار منتخب، معرفی شده بود با حضور در صحن شورا انصراف خود را اعلام کرد.



پس از استعفای جمالی نژاد، بیش از هشت ماه شهر جهانی یزد بدون شهردار و با سرپرست اداره شد.



در این مدت شورا سه نفر را به عنوان نامزد به وزارت کشور معرفی کرد که مجتبی فرهمند و محمدرضا سیدحسینی به علت‌های مختلفی همچون نداشتن سابقه اجرایی کافی، نداشتن مدرک تحصیلی لازم و برخی سوابق دیگر مورد تأیید و صلاحیت وزارت کشور قرار نگرفتند.



حدود ۶۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد در مرکز این استان زندگی می‌کنند و شورای شهر یزد ۱۱ عضو دارد.



۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha