۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83345941
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد: گسترش علوم اسلامی، وظیفه دینی و انقلابی است

یزد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: گسترش علوم اسلامی با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جامعه یک وظیفه مهم دینی و انقلابی است.

آیت الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در بازدید از حوزه علمیه در دست ساخت (مدینه العلم کاظمیه) یزد افزود: افتخار شیعه به این مسئله اساسی است که منشأ علوم در دین مبین اسلام اهل بیت (ع) هستند و باید با همکاری خیران و همراهی متولیان فرهنگی در گسترش آن تلاش کرد.


وی ادامه داد: وجود حوزه‌های علمیه مختلف نقش مهمی در شناسایی، جذب و تربیت و پرورش جوانان مؤمن، انقلابی و خوش فکر در ارتباط با مباحث دینی و اعتقادی دارد و باید روز به روز نسبت به گسترش آن در جامعه دینی اقدام‌های مناسب انجام شود.


امام جمعه یزد، ظرفیت کنونی حوزه‌های علمیه استان را در پذیرش طلبه کافی ندانست و اظهار داشت: کمبود فضای ساختمانی و همچنین فرسوده بودن بخش دیگر خود مانع جذب و حضور جوانان برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه است.


ناصری افزود: باید برای ایجاد فضای مناسب و ساخت حوزه‌های جدید در سطح استان بر حسب ضرورت با همکاری خیران و مردم بیش از گذشته اقدام‌های مؤثری برداشته شود.


عملیات اجرایی مدینه العلم کاظمیه از سال ۱۳۹۳ در بلوار مدرس در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع در سه طبقه آغاز شده و ظرفیت پذیرش حدود ۵۰۰ طلبه را دارد و قرار است در سال تحصیلی جدید در مهرماه ۱۳۹۸ با پذیرش علاقه مندان به تحصیل علوم دینی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.


استان یزد ۲۰ مدرسه علمیه و سه هزار و ۵۰۰ طلبه دارد.


۷۵۳۶/‏‬ ۶۱۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha