۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 1301
کد خبر: 83347781
T T
۰ نفر
یک مجرم مهمان اختیاریه بود نه یک کودک ربا

تهران- ایرنا- تهیه کننده برنامه تلویزیونی اختیاریه با بیان اینکه مردم همه چیز را درباره این پرونده پرنیان نمی‌دانند، گفت: مهمان برنامه اختیاریه یک مجرم بود نه کودک ربا.

نشست خبری برنامه «اختیاریه» بعد از ظهر امروز دوشنبه (۲۰ خرداد) در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما با حضور سید مرتضی فاطمی تهیه کننده و کارگردان، مصطفی امامی سردبیر و کارگردان، سارا شمیرانی مسئول پژوهش برنامه، سید امیر حسین میر طالب مدیر هنری برنامه و سیما خضر آبادی راوی مستند برگزار شد.

برخی سوژه‌ها برای اولین بار در اختیاریه به تلویزیون رفت

فاطمی در ابتدای این نشست در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص اینکه چرا اختیاریه یک برنامه مناسبتی شد، گفت: در ابتدا اختیاریه یک برنامه گفت و گو محور بود که میزبان چهره‌ها بود. اختیاریه ۲۰ قسمت روی آنتن رفت و با نزدیک شدن به ماه رمضان قرار بر این شد که اختیاریه ویژه برنامه رمضانی شبکه پنج سیما باشد.

وی در باره انتقاد خبرنگار ایرنا به پیش تولید کوتاه برای یک برنامه که در باکس طلایی تلویزیون قرار دارد خاطرنشان کرد: درست است ما پیش تولید چند روزه داشتیم و اگر زمان بیشتری داشتیم حتماً کار بهتری روی آنتن می‌رفت اما تمام تلاشمان را کردیم. از روزی که متوجه شدیم باید برای ماه رمضان برنامه روی آنتن ببریم سخت تلاش کردیم اما خب باید گفت ساخت چنین برنامه‌هایی احتیاج به پیش تولید چند ماهه دارد.

تهیه کننده و کارگردان برنامه اختیاریه ادامه داد: تلاش‌ها و پیگیری‌ها جواب داد و ما موفق شدیم به خیلی موضوع برای اولین بار بپردازیم، سوژه مربوط به جذامی‌ها را روی آنتن بردیم. بعد از انقلاب این اولین بار بود که درباره این افراد صحبت شد.

تاکنون به مهمان‌ها هدیه نقدی پرداخت نکردیم

تهیه کننده این برنامه همچنین درباره نحوه دعوت مهمان‌های این برنامه عنوان کرد: از روزی که اختیاریه روی آنتن سیما رفت حاشیه‌هایی نیز درباره اختیاریه شکل گرفت. در این میان گفته شده بود ما برای دعوت مهمان‌ها هدیه نقدی در نظرگرفتیم. باید صادقانه اعلام کنم اختیاریه حتی از قبل از ویژه برنامه ماه مبارک رمضان برای هیچکدام از چهره‌های فرهنگی و ورزشی و … که دعوت کرده هدیه نقدی پرداخت نکرده است به جز یک مورد که آن هم دلایل منطقی خودش را داشت و هدیه نقدی پانصد هزار تومان بود. اگرغیر از این مهمان موردی دیگر داشتیم که گفتند حتی هزار تومان ما به مهمان‌ها پرداخت کردیم می‌توانید من را مورد نقد قرار دهید.

پدر پرنیان شماره «رضا» را در اختیار ما گذاشت

امامی سردبیر و کارگردان اختیاریه نیز درباره یکی دیگر از حاشیه‌های شکل گرفته درباره این برنامه اظهار داشت: ما در یک قسمت از برنامه مهمان‌هایی داشتیم که شکل گرفته از یک خانواده که فرزندشان گم شده بودند، قاضی داگستری و فردی به نام رضا بود که این فرزند را نگه داشته بود. این سوژه بسیار جذاب بود. من خود به دادسرای جنایی رفتم و پرونده را کاملاً مرور کردم. با قضات صحبت کردم. در این پرونده قاضی رأی به کودک ربایی نداده بود. کسی که بچه ربایی کند با وثیقه ۶۰ میلیونی نمی‌تواند در حال حاضر بیرون اززندان باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا ما می‌خواستیم فقط خانواده پرنیان و یک قاضی دادگستری را به برنامه دعوت کنیم اما در تماس‌هایی که با پدر پرنیان گرفته شد ایشان خود شماره تماس رضا را به تیم ما دادند و حتی عنوان کردند که شاید در آینده این مجرم را ببخشند.

فاطمی نیز در این باره گفت: در یک مقطعی آتنا را می‌دزدند به او تجاوز می‌شود و کشته می‌شود. دزدیده شدن پرنیان در کرج نیز تیتر می‌شود رسانه‌های خارجی تیتر می‌زنند که ایران جای امنی برای کودکان نیست. ما رفتیم سراغ سوژه‌ای که نشان دهد ایران کشور امنی است. درام این داستان هم جای خودش را داشت چون پرنیان به رضا و شیوا انقدر وابسته شده بود که نمی‌توانست از آنها دل بکند و به خانه خود باز گردد البته باید عنوان کنم خیلی از تصاویری که درباره با این پرونده دیدیم بعد ازروی آنتن رفتن برنامه بود که با قصد و نیت منتشر شده بود. رضا مجرم است اما کودک ربا نبود.

نور و دوربین و مهمان‌های متعدد دستمان را در طراحی دکور بست

امیر حسین میر طالب طراح دکور ویژه برنامه ماه مبارک رمضان اختیاریه نیز دراین نشست درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه چرا دکور و مخصوصاً نیمکتی که که مهمان‌ها روی آن می‌نشستند با صندلی‌های مهمان وشاهد تفاوت داشت و مهمان را معذب می‌کرد گفت: ما زمان خیلی کمی داشتیم و دراین زمان محدود باید همه زوایا را در نظر می‌گرفتیم تعداد مهمان‌ها و طراحی نور و فیلم دستمان را بسته بود و مطمئناً اگر زمان داشتیم و می‌دانستیم که انقدر در این رابطه حساسیت پیش می‌آید بیشتر روی دکور کار می‌کردیم.

چهار میلیارد تومان کمک مردم جمع آوری شده است

فاطمی درباره نحوه استفاده از کمک‌های مردمی که در این برنامه جمع شد گفت: در برنامه اختیاریه مبلغ سه میلیارد و هفتصد و بیست و چهار و تومان تا روزآخر جمع آوری شد. تا مدتی پیش نیز که خود من پیگیر بودم متوجه شدم چهار میلیارد جمع آوری شده است. ما سود بانکی مربوط به این حساب را هم تحویل دادیم و خودم شخصاً به مردم اعلام خواهم کرد که این پول‌ها کجا و چگونه خرج خواهد شد. تا امروزصحبتی که با مسئولان داشتیم قرار بر این بود که هشت هزار بسته لوازم خانه از یخچال گرفته تا دیگر ملزومات زندگی در اختیار سیل زده‌ها قرار بگیرد.

این تهیه کننده همچنین اعلام کرد: فعلاً مشخص نیست که اختیاریه در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن برود یا خیر، اختیاریه ۱۰۰ قسمت بود که فعلاً ۲۰ قسمت روی آنتن رفته است. اگر قرار باشد طبق روال پیش از ماه مبارک رمضان اختیاریه را روی آنتن ببریم باز هم از شبکه پنج مهمان خانه‌ها خواهیم شد اما اگر مدیران نظر داشته باشند که اختیاریه روال همیشگی خود را تغییر دهد به یک استراحت خواهیم رفت.

فراهنگ **۹۲۱۰**۹۲۴۶**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha