۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83348466
T T
۱ نفر

تعدادی پرنده شکاری در تربت حیدریه کشف شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83348466
 تعدادی پرنده شکاری در تربت حیدریه کشف شد

تربت حیدریه - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: سه بهله پرنده شکاری و دو قطعه کبک زنده پس از کشف و ضبط از صیادان غیرمجاز این شهرستان در طبیعت رها شدند.

داوود نورمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرسنل کلانتری شعبه ۱۳ تربت حیدریه در بازرسی از منزل فردی تعداد سه بهله پرنده شکاری شامل دو بهله دلیجه و یک بهله جوجه عقاب را کشف کردند و فرد خاطی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی تحویل شد.

وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست تربت حیدریه، صیاد این پرندگان وحشی را در حال صید در ارتفاعات کدکن دستگیر کردند و در بازرسی‌ها، لاشه پنج قطعه کبک، دو قطعه کبک زنده، تعدادی دام مخصوص زنده گیری و قفس نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: پرونده این فرد خاطی نیز برای سیر مراحل قانونی و صدور رأی نهایی تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

نور محمدی افزود: با توجه به اینکه پرندگان وحشی در تعدیل جمعیت خزندگان، جوندگان و سایر پرندگان نقش اساسی دارند حذف این گونه‌های ارزشمند از طبیعت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اکوسیستم وارد کند.
وی ادامه داد: این شهرستان ۳۸۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد که دو منطقه شکار ممنوع "ژرف" و "بزمای" در ۲۲ هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق آن قرار دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: منطقه ژرف با گستره ۵۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه، در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.
نورمحمدی افزود: گونه‌های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در مناطق شکار ممنوع "ژرف" و "بزمای" زیست می‌کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/‌ ۶۱۲۱/‌۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha