میزان خسارت به محیط زیست تربت‌حیدریه افزون بر سه میلیارد ریال اعلام شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره حفاظت از محیط زیست تربت‌حیدریه گفت:متخلفان از فاصله هفته گرامیداشت محیط زیست (۱۵ تا ۲۲ خرداد) پارسال تا هفته جاری مبلغ سه میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال به حوزه محیط زیست شهرستان تربت‌حیدریه ضرر و زیان وارد کردند.

داوود نورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط، ۴۰ پرونده تشکیل و تعداد ۵۱ متخلف دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده، ۱۸۰ مورد بازدید و پایش واحدهای صنعتی معدنی و خدماتی انجام و در پی آن ۴۰ اخطاریه زیست‌محیطی برای واحدهای آلاینده صنعتی صادر و ۲۰ مورد نیز بازدید و کنترل مراکز معاینه فنی توسط همکاران انجام شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: بخشی از فعالیت‌های ما صدور مجوز یا ارایه پاسخ در ارتباط با مجوزهای ساخت واحد صنعتی، معدنی، دامداری یا صدور هر مجوزی که نیازمند کسب نظر از سوی محیط زیست است و بر این اساس ۹۰ مورد صدور مجوز، ۳۶ مورد بهره‌برداری، ۲۰ مورد اعلام مخالفت با صدور مجوزهای یاد شده و همچنین ۴۰ مورد صدور اعلام "عدم مراجعه متقاضی" انجام شده‌ است.

نور محمدی افزود: از آنجا که یکی از وظایف ما، پایش و رصد شبانه روزی مناطق توسط محیط بانان و جلوگیری از تخلف شکار و صید است لذا در مدت یاد شده، ۱۲ مورد پرونده چرای دام غیرمجاز تشکیل و ۳۰ مورد هم تغییر و بهسازی آبشخورهای حیات وحش در مناطق انجام شد.

وی از لایروبی چشمه‌ها و آبشخورها در داخل منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع به میزان ۵۰ مورد و نیز ضدعفونی آنها به میزان ۵۰ مورد توسط نیروهای این اداره خبر داد و گفت: همچنین با صرف ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پنج باب منبع ذخیره آب احداث و پنج تن علوفه با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی این اداره توزیع شد.

برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد و نیز بانوان اداره ها برای هزار و ۵۰۰ نفر، بازدید سه هزار و ۶۰۰ نفر از موزه حیات وحش و تنوع زیستی شهرستان، میزبانی و برگزاری جلسه‌های کمیته‌های پسماند، کمیته‌های فرعی پسماند عادی، پسماند عفونی و کمیته ساماندهی فاضلاب، از دیگر اقداماتی بود که رییس اداره محیط زست تربت‌حیدریه به آنها اشاره کرد.

۲۵۵ هزار هکتار از مساحت شهرستان تربت حیدریه به عرصه‌های طبیعی و ۱۱۲ هزار هکتار به عرصه‌های شهری و روستایی تعلق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha