۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83348959
T T
۰ نفر
۳۰ درصد مراکز درمانی قم به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می شوند

قم- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: ۳۰ درصد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان تا پایان سال جاری به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می شوند.

محمدرضا فخاریان قمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی شهرهای دستجرد، کهک، قنوات و جعفریه و همچنین مطب ۱۰ پزشک عمومی در شهر قم در حال اجراست.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، بیماران با ارائه کد ملی و بدون نیاز به دفترچه بیمه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح با استفاده از تجهیزات پیشرفته اجرایی می‌شود، ادامه داد: طرح نسخه نویسی الکترونیک در مدت سه سال در تمام مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت اجرایی خواهد شد که با اجرایی شدن آن، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، رسیدگی به امور بیماران نیز تسهیل می‌شود.

فخاریان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۶۷ هزار و ۲۵۴ تَن در قم زیر پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: سال گذشته بیمه شده‌های بیمه سلامت در قم ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۷۹ بار به مراکز طرف قرارداد مراجعه نمودند و یک هزار و ۹۴۳ میلیون ریال برای این تعداد هزینه شده است.

وی افزود: از این مبلغ ۹۱۸ میلیارد ریال مربوط به خدمات بستری، ۲۳۶ میلیارد ریال مربوط به خدمات سرپایی و ۴۹ میلیارد ریال نیز هزینه خسارت‌های متفرقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۹۴ بیمار خاص و چهار هزار و ۵۱۰ تبعه غیرایرانی در قم زیر پوشش بیمه سلامت هستند که پارسال ۱۹۲ میلیارد ریال برای هزینه درمان و داروی بیماران خاص و ۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز برای درمان اتباع در این استان هزینه شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت قم، در حال حاضر ۶۳۰ مرکز درمانی از جمله ۱۶۶ پزشک عمومی، ۱۲۴ پزشک متخصص، ۲۹ پزشک فوق متخصص، ۱۴۲ داروخانه، ۲۳ آزمایشگاه، ۳۴ فیزیوتراپی، ۶ مرکز جراحی محدود، ۱۰ بیمارستان، ۱۱ مرکز تصویربرداری و ۲۵ دندانپزشکی از جمله مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در قم هستند.

وی گفت: امسال نرخ حق بیمه هر فرد برای عضویت در صندوق بیمه ایرانیان بیمه سلامت ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال برای یک سال، صدور یا تعویض دفترچه ۳۰ هزار و دفترچه المثنی نیز ۹۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی افزود: در سال جاری ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مراکز درمانی خصوصی، ۳۷ میلیارد ریال به داروخانه‌های خصوصی و ۷۱ میلیارد ریال نیز به داروخانه‌های دولتی با عنوان مطالبات علی الحساب تا فروردین ماه پرداخت شده است.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha