۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83355563
T T
۰ نفر
مانع از ورود سبزیهای خوراکی آلوده به سفره های مردم می شویم

کرمانشاه-ایرنا- کارشناس مسوول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: حجم سبزیکاری آلوده و غیرمجاز در حوالی رودخانه قره سو، به پنج هکتار در سال گذشته رسید که این میزان قبل از برداشت تخریب شد و نظارت ها برای داشتن سفره ای پاک به صورت مستمر ادامه دارد.

بهمن خدادادیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، به راه اندازی تیم مشترک به منظور برخورد با سبزیکاری غیرمجاز در پایین دست آب رودخانه قره سو اشاره کرد چرا که فاضلاب کرمانشاه وارد آب قره سو می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور کنترل بهتر در سال جدید، این نظارت‌ها از زمستان گذشته با همکاری جهاد کشاورزی، محیط زیست و امور آب در چندین روستای پایین دست رودخانه قره سو اعمال شد و تداوم دارد.

خدادادیان با بیان اینکه با آغاز فصل تعطیلات، نظارت بر تالارهای پذیرایی در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین نظارت بر پایانه‌های مسافربری، فرودگاه، راه آهن، نمازخانه‌های سطح شهر، سرویس‌های بهداشتی عمومی و کنترل کیفی آب شرب شهروندان از نظر میکروبی و شیمیایی، نظارت بر پنج کارخانه یخ کرمانشاه، اغذیه فروشی، بستنی فروشی و غیره در دستور کار قرار دارد و به صورت ویژه‌تری نظارت می‌شود.

به گفته این مسؤول، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با ارگان‌های مرتبط هماهنگی‌هایی لحاظ شده تا بر ذبح غیرمجاز دام نظارت بیشتری شود چرا که این معضل هنوز در شهر کرمانشاه وجود دارد.

کارشناس مسؤول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید براینکه بر جگرفروشی های غیرمجاز و سیار برخورد می‌شود، اضافه کرد: این افراد بیشتر در شمال شهر، انتهای مسکن، الهیه، میدان مسکن، میدان آزادگان، میدان امام (ره) و بخشی از میدان امام حسین (ع) فعالیت دارند که حکم قضائی آماده شده و پس از هماهنگی با ارگان‌های مربوطه برخورد می‌شود.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

اخبار مرتبط