۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83356525
T T
۰ نفر
برخی مقامات آلمانی خواستار پایان تحریم های اقتصادی برلین علیه روسیه شدند

تهران- ایرنا- رهبران سیاسی و کارشناسان اقتصادی ایالت های شرقی آلمان معتقدند که ادامه تحریم های برلین و کشورهای غربی سبب تعمیق خطوط گسل سیاسی-اقتصادی بین شرق و غرب آلمان خواهد شد.

دویچه وله گزارش داد: میشاییل کرچمر وزیر اول ایالت ساکسونی آلمان پس از دیدار با ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه مسکو شد.

کرچمر عضو اتحادیه دموکرات مسیحی حزب صدراعظم کنونی آلمان است. او در صفحه کاربری خود نوشت: برای داشتن روابط بهتر با روسیه باید تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کنیم.

صحبت‌های میشاییل کرچمر اگر چه از سوی هم حزبی‌های او با استقبال مواجه نشد و حتی انتقاداتی از او به همراه داشت اما سیاستمداران شرق آلمان از صحبت‌های او استقبال کردند.

او اضافه کرد: وابستگی اقتصادی و مراودات سیاسی ایالت های شرقی با روسیه بالاست و تحریم مسکو به این ایالت ها آسیب می رساند و در نهایت، خطوط گسل سیاسی- اقتصادی بین شرق و غرب آلمان را تعمیق می بخشد.

در همین ارتباط، وزیر اول ایالت تورینگن آلمان نیز گفت: مجازات‌های ناکارآمد علیه مسکو، صلح در اوکراین را به ارمغان نمی‌آورد؛ بلکه تنها موجب رنجش بیشتر خواهد شد.

مایکا هارمس مدیر انجمن تجاری شرق آلمان نیز گفت: برلین باید برخی تحریم‌ها را کاهش دهد. این امر نه تنها چرخش اقتصاد روسیه به سوی چین را متوقف خواهد کرد، بلکه به نگرانی‌های روبه رشد ایالات شرقی آلمان نیز می کاهد.

تحریم‌های آمریکا در عرصه انرژی علیه روسیه که به بهانه مناقشه اوکراین وضع شده؛ از مهم‌ترین تحریم‌ها محسوب می‌شود که جلوگیری از گسترش نفوذ سیاسی مسکو در قاره اروپا را به عنوان هدف راهبردی آمریکا دنبال می‌کند.

برلین و دیگر پایتخت‌های غربی از این تحریم‌ها حمایت و از آن پیروی می‌کنند. با این حال آلمان شریک تجاری اصلی روسیه در عرصه بین المللی و اتحادیه اروپاست و مسکو و برلین در زمینه های مختلف بویژه انرژی همکاری می‌کنند؛ روسیه تأمین کننده اصلی نفت و گاز این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha