۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83357651
T T
۳ نفر
مددجویان کمیته امداد کردستان تسهیلات بدون بهره می گیرند
عکس تزئینی است

سنندج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در سال جاری تمام تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت تا سقف ۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد بدون بهره خواهد بود.

محمد رسول شیخی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تمام تسهیلاتی که از سوی صندوق امداد تا سقف ۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش تعلق می‌گیرد ۱۰۰ درصد قرض الحسنه بوده و با عنوان تسهیلات کارگشایی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات در صندوق امداد ولایت افزود: پرداخت تسهیلات در این صندوق با کمترین تشریفات اداری انجام و متناسب با مبلغ وام، ضامن گرفته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۵۰۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق امداد به هفت هزار و ۸۵۲ مددجوی زیرپوشش و سایر افراد نیازمند در استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات در زمینه‌های خودکفایی، کارگشایی و خرید مسکن به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان کردستان پرداخت شده است.

شیخی زاده توجه به مساله اشتغال را رویکرد اصلی کمیته امداد اعلام کرد و گفت: در همین راستا سال گذشته سه هزار و ۶۲۰ طرح اشتغال در استان اجرایی شد که از این تعداد ۴۳ درصد در مناطق شهری و ۵۳ درصد روستایی بوده است.

وی همچنین به موضوع آموزش در حوزه اشتغال قبل از اجرای طرح اشاره کرد و افزود: سال گذشته چهار هزار و ۱۵۳ نفر از مددجویان مستعد آموزش داده شدند و ۱۷۳ نفر نیز از طریق کاریابی به کار گرفته شده و برابر قانون کار حقوق دریافت می‌کنند.

در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۷۵ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد در استان بهره مند می‌شوند.
۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha