۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83363116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد تراز انقلاب اسلامی باید تابع ولی فقیه باشد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83363116
استاد تراز انقلاب اسلامی باید تابع ولی فقیه باشد

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی مهمترین ویژگی استاد انقلابی و بسیجی را ولایت پذیری دانست و گفت: استاد تراز انقلاب اسلامی باید تابع ولی فقیه زمان خود باشد.

محمد مهدی دیانی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به شاخص‌ها و ویژگی‌های یک استاد انقلابی و بسیجی افزود: دل استاد بسیجی و به تعبیر دیگر استاد تراز انقلاب اسلامی در گروه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری به عنوان میانجی ترامپ، حضرت یک جمله مهم فرمودند که بسیار صریح و شفاف برای همه مسئولان، خدمتگزاران، متخصصان و خواص است و آن اینکه «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم» این سخن همان فرمایش امام راحل است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با این فرمایش داهیانه حجت را بر همه تمام کردند لذا بعد از این هیچکس نمی‌تواند صحبت از مذاکره با آمریکا داشته باشد و اگر کسی چنین کند این فرد جاهل مقصر است.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نقش استاد در پرورش فرزندن این مرز و بوم بسیار اساسی و مهم است اظهار داشت: امام راحل دانشگاه را مبدا همه تحولات داستند و فرمودند دانشگاه در کنار حوزه می‌تواند نقش مهمی در تحولات سیاسی داشته باشد.

دیانی یادآور شد: به فرمایش امام خمینی دانشگاه به عنوان مبدا تحولات و به فرمایش مقام معظم رهبری اساتید می‌توانند فرماندهان جنگ نرم باشد لذا متناسب با چنین جایگاهی یک استاد نقش اساسی در جامعه ایفا می‌کند.

وی نخستین ویژگی استاد انقلابی و بسیجی را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و عنوان کرد: همچنین یک استاد انقلابی باید دغدغه مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشد و نمی‌تواند نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان مثال شهید چمران در دوران زندگی خود زمانی در سنگر علم، زمانی در جریان قائله کردستان، زمانی در شورای دفاع و زمانی در مجلس حضور داشت لذا استاد مسلمان باید در هر زمانی فرزند زمان خود باشد و به خوبی در حوزه‌های علمی و غیر علمی ایفای نقش کند.

وی یکی دیگر از شاخص‌های استاد انقلابی و مسلمان را بصیرت ذکر کرد و گفت: استاد نمونه و الگو هم خود باید بصیر باشد هم باید برای توده مردم بصیرت افزایی داشته باشد.

دیانی افزود: بصیرت به معنای بینش باطنی است که با تقوا به دست می‌آید بنابراین کسی که تقوا داشته باشد خداوند به او پاداشی می‌دهد یعنی می‌تواند بین حق و باطل تمیز را تشخیص دهد.

وی داشتن بصیرت را به قطب نما در دستان مجاهد جبهه‌ها تشبیه کرد و گفت: قطب نما برای این است که مجاهد مسیر خود را گم نکند باید این قطب نما را در دست داشته باشد لذا بصیرت یک عنصر مهم و اساسی برای استاد است تا در مواقع فتنه باعث نشود مسیر را گم کند.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از خواص در فتنه ۸۸ بصیرت نداشتند لذا مرزها را تعیین نکردند و در دام دشمنان گرفتار شدند و دچار هلاکت معنوی شدند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های استاد انقلابی، پیشرو بودن در علم و دانش است، اگر امروزه ایران گوی سبقت را در رشد علمی از بسیاری کشورها ربوده است نتیجه تحقیقات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های استادهایی مانند شهید چمران است.

دیانی اضافه کرد: همچنین اگر امروز در حوزه تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای و سایر موفق هستیم محصول تلاش‌های اساتید نمونه و بسیجی مانند شهریاری هاست.

وی یادآور شد: اخیر اگر نیروی سپاه جمهوری اسلامی ایران توانست پهباد آمریکایی را که در ارتفاع ۱۹ کیلومتری زمین پرواز می‌کرد و وارد حوزه سرزمینی کشور شده بود را سرنگون کند چیزی جز اقتدار علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبود.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی تاکید کرد: این حرکت سپاه، ادعای پوچ و توخالی شخصیتی مانند برایان به عنوان یک وکیل و سیاستمدار آمریکایی که گفته بود پرتاب موشک‌های ایران تنها یک فتوشاپ است را نشان داد تا بدانند هر کس بخواهد چشم طمع به ایران بدوزد سپاه حتماً این چشم‌ها را کور خواهد کرد.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های استاد بسیجی این است که همزمان با اینکه طلایه دار علم است بایستی ایمان دینی نیز داشته باشد همانطور که علم انسان را از جهل بیرون می‌کشاند.

دیانی افزود: یک عالم دینی به گونه ایست که تنها در حوزه علم فعال نیست بلکه در عمل نیز پیشرو است، داشمندانی مانند ابن سینا از نظر علمی و عمل پیشرو بودند لذا وقتی در معضلات علمی دچار مشکل می‌شد دو رکعت نماز می‌خواند تا مشکلش حل شود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴